onsdag, maj 06, 2009

Onsdag morgon och det är lite bättre väder

...ja iaf är det de här hos mig, morgonronden var skön. Gjorde den baklänges idag, ombyte ibland :P
Nu tuggar jag frukost och är klar, men ingen chaufför här än.

Igår efter jobbet åkte jag hem bytte om, laga mat (blev inge gott, men men blev näring iaf). Efter det åkte jag för att kolla utemöbler.
Tänkte jag tar ikea sist, men så skulle jag inte tänkt för när jag kom dit vid halv åtta så fanns det ett jätte fint sätt, inte så stort som jag önskat men super bra. Bra stabilt bort med stabila stolar, och dessa stolar är perfekt. Plus att om man vill ha Positionsstolar (som jag lärt mig att det heter) så kan man köpa till det allt efter som, då dessa andra stolar var bra.
MEN... är alltid ett men när jag blir glad =( Det fanns inga stolar i lager, skulle komma in idag. Gick inte att boka (det stod närmnligen tre i butiken som var intresserade, och det skulle bara komma så det blev 6set) Inte ens om jag köpte det nu och hämta imorgon :(
Tillläggas kan att trädgårdsättet hade blivit ned satt i pris, från 3100-1790. Med sånt fint trämatrial, som jag så gärna vill ha. Parassolet jag ville ha var för 450 och foten 350. Men bara dynorna (små fyrkantiga) kosta 99st lite väl.
Men tänk, min trädgård och blommor lite här och där. Utemöbler, stort parasoll stror tung fot och grill (som finns) Vore så skönt att bara kunna va i trädgården och slappa, grilla och ha trevligt med vänner och familj (om någon kommer villsäga ;P )
Så nu är iaf planen så här:
Jag ska sluta så fort jag bara kan, åka direkt och hämta lillebror, in till ikea kika på studds om det finns det jag ska ha. Köka packa in i bilen. Hoppas det finns kvar, värt att chansa då det är ikeakortet som gäller för mig. Min tanke är att det inte borde vara 6st som hinner åka och köpa just dessa utemöbler från öppning, då jag iaf slutar en liten stund innan dom flesta slutar sina jobb, men man vet ju aldrig :P
Sen är det väl bra att åka hem och tippa av möblerna och gå ut med lillebror och hundarna som behövs rastas. Laga mat så man har någon matlåda, och sen är det ju Grey´s anatomy :) Skulle behöva sova, men går ju inte när det är favvorit programet! Får sova på studs efter det.
Skulle igår sätta i tvkabelen som jag lånat, men det fanns inte fästen i ändarna. Så funka inte att få tv in till sovrummet =(

Hörde just på radion att det var en pojke som avlidigt ( höstas?!) pga. av tarmvred efter att ha sökt läkare två gånger utan att fått hjälp. :(
Men hörde inte så mycket mer, då det var på radion samtidigt som man är på jobbet.
Lagt till efter åt: Läs mer här.

Ser iaf, framemot att kunna ha min grill kväll med kollegorna när det finns allt på min lilla tomt/hage/plätt... kalla det vad man vill :)

Drömmer för övrigt att ligga hos en massör och låsa upp mina knutar i ryggen, men drömma kan man ju göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar