måndag, maj 11, 2009

Ny vecka

Godmorgon! Nu är det ny vecka, nya krafter... eller ja i tanken iaf :)
Var lite piggare idag, skönt det. Dagen har börjat bra och hoppas den forstätter så.
Igår kväll, insåg jag att det är senast tisdag jag ska vara klar med mina uppgifter i ungILCO gruppen. Så blir till att fortsätta jobba med det som jag inte kunnat göra sist jag kollade igenom det, får hoppas allt går vägen. Blir så himmlarns mycket i bland känns det som.
Annars verkar det bli en fin dag här, bara 6 grader i morse men nu tittar solen fram. Underbart!
Hoppas det inte blir så blåsigt som det varit i helgen, för då kan man sitta ute i solen och jobba med sina uppgifter för eftermiddagen och fika samtidigt :P *drömmer mig bort*
Men nu är det vanliga arbetet som gäller här...

2 kommentarer:

  1. Godmorgon vännen!
    Även här skiner solen och jag ska ta mig ut och passa på att njuta lite, samla lite kraft och energi.
    För att jag ska få lite struktur på min vardag ska jag faktiskt gå och skaffa mig ett kollegieblock som ska vigas åt ILCO grejorna. Måste börja fila lite på familjedagarna också. För det krävs lite eftertanke. Behöver ju tänka tillbaka lite på min ungdom och tiden då jag blev sjuk. Jag låter lastgammal när jag skriver så, men det blir så lätt att man förtränger sjukdomstiden. Så ett fint litet block ska införskaffas, och bibblan ska besökas idag igen...Jag lånar och läser en massa parallellt så det blir lite spring.

    Hoppas solen håller sig framme hela dagen så du kan ta din fika ute i dina nya utemöbler.
    Ha en bra dag!! kramar

    SvaraRadera
  2. Elsa: Morrn morrn gumms! Härligt ni har sol, hör ju att jag får snart komma ner till dig om jag ska ha nån sol. För här är den då inte.
    Bra att du får njuta, du behöver både kraft energi och allt för att orka med.
    Kollegieblock låter vättigt, har jag tänkt på länge, men blir aldrig av. Får väl panta burkarna och se om pengarna räcker till det, haha. Skämt och sido så illa är det. Kom på en sak nu... har nog inte fått mina 120 kr från ilco. inte för jag räknar med dom, men dom skulle sitta fint nu. Eller så har dom hoppat in på kontot utan att jag märkt det. Måste kollas upp :P
    Du låter inte lastgammal, klart det är så att det är lite att tänka tillbaka på, är ju inget man vill ha ligga i huvdet hela tiden. Hoppasd det går bra med att täka tillbaka och att det inte blir för jobbigt. (är ju bra att du gör det du ska göra idag då, passande tidpunkt att börja med det menar jag)
    Jag skulle behöva ett berg med kolleigeblock känns det som, haha. Ne men några iaf :P
    Ja du bibblan borde jag besöka. Får nog lämna tillbaka allt och börja om för har ingen koll på datum och så längre, har ju inte haft tid att läsa allt jag lånat. Får väl skriva ner dom jag har och sen lämna åter, ta nått i taget. Jag har hamstrat lite.
    Vad blir det för dig på bibblan idag då?
    Det där med solen i morse fick jag ta tillbaka snabbt, ingen sol här inte kalt blåsigt och grått.
    Ha en bra dag du med. kramar

    SvaraRadera