måndag, maj 04, 2009

Snabbis!

Ja nu blir det en snabbis, här. Låter det men menar ju så klart med uppdateringen :)

Efter jobbet åkte jag till Navet (secundhand) för att se om det fanns något som skulle passa mig till ett bra pris, men han inte då jag kom dit 15:30 och dom stängde 15:00.

Åkte vidare till min vän Helena med familj, blev överbjuden på middag. Åt jätte goda hemagjorda köttbullar god sås med potatis och lingon, mumms! -Tack!
Så lekte jag med Erik och Stina, tror dom gillar mig :) Skoj att känna sig omtyckt av dom små.

När jag kommit hem så greja jag i trädgården, diska, prata med min vän Karin. Ringde och bjöd över mor och far på fika, så dom kom och fika och vi prata lite om trädgården.

Den efter det avsluta jag dagens trädgårdsarbte, och har nu ätit kvällsmacka duschat och ska sova.

Imorgon ska jag efter jobbet, hem och byta om åka förbi navet. Och sen vidare till far, vi ska till Norrköping. Plus att vi ska åka och lämna in min bil, hoppas den blir klar fort. Även fast jag gillar pappas bil och även fast den är bättre roligare finare och är turbo. Så saknar jag min, men är osäker på om det kommer kännas sånär jag väl får tillbaka den ;)
(Lagade baslådan i min bil, i helgen när jag städade ur den tvätta den och så. Så nu vill man ha lite ny bra musik och poppa. Har tyvärr bara gammalt)

God natt på er!

2 kommentarer:

  1. Godmorgon! Förvånad över att där inte kommit någon uppdatering av dig redan ;) Du brukar vara så tidig med inläggen. Men i dag hann jag visst före.. ;) Ja som du säkert förstår så är det en av de där sömnlösa nätterna som visar sig igen. Har varit vaken i två timmar nu och funderar allvarligt på att skita i att gå och lägga mig igen. Tror inte att jag skulle kunna somna ändå faktiskt. Så vem vet, ska man trotsa vädret även idag och ge sig ut en sväng i regnet?
    Har redan städat bland mina recept. Du vet man samlar på sig en massa recept som man hittar lite varstans. Ibland har man inte ens provat att laga dem och vad ska man då spara dem för. Då var det uppenbarligen inte något man lockades av...jaja, svammel svammel så här på morgonen.

    Du har då sån tur som har snälla vänner som bjuder in dig på goda middagar ;) Köttbullar är aldrig fel.

    Hoppas du hittar några bra och billiga utemöbler. Du har inte kollat på typ loppis eller fyndställen, vi har typ varuförmedling och sånt där folk lämnar in gamla möbler. Ibland kan man fynda ordentligt på sånna ställen.

    Lycka till med bilen idag, hoppas den blir bra nu och att inget mer går sönder. Detta var det sista du skulle fixa va?

    Ha en bra dag! Kramar

    SvaraRadera
  2. Elsa: Hej vännen, godmorgon! Jag är ju lite senare sen jag börja gå morgon ronden och så är jag så ofantligt trött (men ska inte klaga) Inatt blev det fyra timmars sömn för mig. Höll verkligen på att försova mig idag, men jag klara mig precis. Men ack så lite du får vila gumms, önskar du fick sova om nätterna iaf, skulle göra dig gott! Snart får du ta och bli min väckarklocka :P
    Tråkigt med regn och så, men måste faktiskt säga att morgon ronden är skön i den friska luften, fast här regnar det inte mycket. Man vill ju inte bli blöt, Går med vinterjackan för att inte bli dyngsur om det kommer ett regnoväder.
    Vore skönt för dig om du sommar en stund till!
    Du har rätt ang recepten, fast jag är nog tyvärr sån som "det har jag inte testat, får jag göra nångång" haha.
    Jag har ett recept på en daim tårta som jag åt hos en kompis mamma för många år sen, den var så god. Men var nötter och så i den. Fast nu hade en annan vän ett recept på en daimtårta med digistivekex istället för nötter, kan nog passa bättre för magen :)
    Du, midsommar vet jag inte om vi ska spåna vidare på fast jag vill =) Är så att kom på att stockholmsresan är samma månad, och så fet är ju inte plånboken =( Så ska vännerna jag var hos igår ha logdans dagen före midsommar. Det brukar vara någon om året och dom vill man inte missa ;) Fast du är givetvis jätte välkommen till mig om du känner du vill kan har tid och orkar mellan jobbveckorna. Å har råd förståss. Annars kan vi väl sikta in oss på augusti? Jag får mitt schema för det i slutet av juni.
    Ja vist har jag tur med vännerna som bjuder på mat =) Så gott att äta det andra lagar, men framför allt att slippa äta själv.
    Ja utemöbler hittar jag nog till slut. Navet ska jag besöka nån dag, men dom stänger tre så blir nog direkt efter jobbet på torsdag. Vore coolt om man hitta nått snyggt begagnat och måla det :) Har inte koll på allt här, men får kika runt lite mera.
    Tack, ska lämna in den idag. Är första vi gör då den stått så jag hoppas det är både det första och sista på ett tag iaf! *håller tummen*
    Hoppas du med får en toppen dag!
    Kramar

    SvaraRadera