måndag, december 01, 2008

Morgonens tankar...

Morrn morrn på er!
Jag har iofs varit på jobbet ett tag... och vaken med, gick upp fem.
Skönt att vara tillbaka till jobbet, var ju ett tag sen... var ju rejält förkyld i nästan en vecka, sen var jag ledig och har hunnit med helgens resa.

Jag tänker till och från på detta med positiva drivande människor, dom som blir framgångsrika och lägger vikten på rätt saker. Självklart finns dessa människor som är drivande fast dom inte väljer att bli framgångsrika i nått.
Föreläsningen i lördags med David Svensson var som jag sagt tidigare ett uppiggande och sporrande möte.
Tankesättet och detta med att kunna marknadsföra sig själv till att få sponsorer och dyligt påminner mig om min vän Thed Björk.
Tänk om man hade en bråkdel av denna drivkraft dom har...
Man har ju sina perjoder, men man skulle ju önska det satt i för gämnan.
Tanken slog mig då att det är ju så att för att kunna känna denna drivkraft för något, måste man helt enkelt hitta det som man går igång på eller ja gör att man vill driva sig själv till toppen.
Jag har helt enkelt inte hittat det, och vet inte vad det skulle kunna vara om jag fann det.
Det jag kommit fram till är att man iaf måste forstätta testa nya saker för att till slut förhoppningsvis hitta "min" grej.
Så nu längtar jag ännu mer tills man läkt och kan sätta igång och hitta på saker.
Har under ett års tid tänkt tanken att jag vill med vännerna och spela tennis, men har varit för slö eller helt enkelt inte av varat tid för det. Men nu känner jag att jag har rätt tanke sätt eller ja min lilla drivpunkt för att vilja testa och se om det kan va nått...
Men en viktig sak jag ska försöka jobba på när det gäller mig själv, det är detta med av tispen David gav på sin föreläsning... Att om man vill göra något nytt, så ska man fundera ut om man vill göra detta så mycket så man kan ta tid från något annat. För man kan inte fylla i för mycket i schemat. Det är då det blir för mycket känns jobbigt och det kraschar till slut.
Det är säkert just det här som dom drivande framgångsrika människorna lågnt innan har inlärt i huvudet (eller iaf insätt tidigare)
Nu börjar jag vilja tänka i dom banorna och då vill jag inte göra som man gjort tidigare, som varit fel. Att fylla på mer och mer aktiviteter för att man vill så mycket, så man till slutligen inte orkar mer eller helt enkelt att det man bröjat med rinner ut i sanden innan det blir rutin på det.
Man kan inte göra hur mycket som helst. Gör man nått nytt får man ta bort något annat.
Hoppas man har dessa tankar även när det är dags att sätta igång!!

3 kommentarer:

  1. Nu ska vi se, jag reagerade på en sak. Thed Björk är min kusins mans bror. Heavy shit, va!;D

    SvaraRadera
  2. Oj coolt världen är mindre än man tror =) Är det Nina eller Anna som är din kusin... om jag hängde med rätt i svängarna...

    SvaraRadera
  3. vad coolt att du känner Thed Björk, själv är jag en riktig STCC-nörd :D

    gaspedal.blogg.se

    SvaraRadera