onsdag, december 10, 2008

Glögg kväll

Har varit på medarbetarsamtal med chefen, och det var givande och skönt. Mycket jag ville få ur mig (eftersom jag har den sitvationen som jag har) Och så hade jag lite nya tips och sånt.
Min chef är bra! Gamla får jag väl tyvärr säga, vi är i en över gång med förändringar gällande personalhandering. Men är kvar på samma jobb, bara nya personers om har schema och personal ansvar.

Jag är nu heltidsjukskriven igen, från imorogn. Mindre kul, jag får helt enkelt tänka på hälsan.
Tyvärr är nog mitt problem att det ska hela tiden hända något hela tiden... jobba, hit och dit, vardasgsysslor osv.
Samtidigt som man är van att känna vad kroppen säger, så har det på nått sätt blivit att man är van att ha smärta. Men nu har jag ju ingen smärta men är inte hel (om man bortser från såren) Men har inte inre smärta. Och det är nog svårt för min hjärna att förstå allt.

Nu har jag tänt alla ljusn gjort mysigt och dukat fram fika med stora pepparkakor lussebullar, kaffe te glögg och lite av varje. Julmusiken är på... Strax plingar vännern på...

4 kommentarer:

  1. Oj oj oj... ta hand om dig och var för siktig med hälsan... jag har inte riktigt fattat varför du blev stomiopererad... men du kanske inte har någon lust att berätta.

    Ha det gott och tänk på hälsan... Kramar

    SvaraRadera
  2. Men ska du vara heltidssjukskriven igen? Stackars! Hoppas du mår bättre snart! Stor kram

    SvaraRadera
  3. Jonas: Tack för stödet. Min blogg startades mycket pga min sjukdom, hittat många som är i min sits tack vare bloggandet. Sen har jag fortsatt.
    Så har bloggat om varför jag har stomi, eller ja orsaken. Inlägget finns under etiketten "min sjukhus historia" Om du orkar ögna igenom texten där :D Annars fråga på.
    Hoppas det gått bra ikväll med tapetseringen.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hellie: Tack vännen... jag får helt enkelt inse att jag är för envis. Men man vill ju verkligen försöka. Kramar

    SvaraRadera