söndag, december 14, 2008

Dagens mat

Hade inte allt hemma som Henrik använde. Så jag kocka ihop nått eget...

Kyklingfilé i ungsform, lite smör i formen. Grovhacka lite scharlotenlök och hackad bacon. Kryddor använde jag vitpeppar, salt (vanligt och kornsalt) Hönsbuljong Hen hel liten vispgrädde. Så massa riven ost.
Ja nyttigt går ju att ifråga sätta... Men jag hoppas det smakar gott!
Är kul att chansa i hop nått ibland, men mindre kul när det inte blir bra. När man står där hungrig. Men bli det bra så får man kännslan att man vill bjuda över alla man känner. Men går ju inte.
Till detta gör jag basmatiris.

Om jag har ork ska jag kanske baka banankaka eller kakor blir det nog... har massa mörka bananer som är perfekt till det. Bra att ha ifysen när man får besök.
Dess värre måste jag ju äta upp min frys nu... för när jag flyttar får jag bara en halv ...ja ni vet vad jag menar höjden. Nu har jag en stor fys och en stor kyl.. och sen delas kylen och frysen på en.



Banankaka

2 ägg

4,5 dl socker

250 gr smält margarin

4 små mosade bananer

6 dl vetemjöl

2 msk vaniljsocker

2 tsk bakpulver

1 tsk bikarbonat

Vispa ägg och socker poröst.

Blanda i övriga ingredienser.


Grädda i 175gr. i mindre långpanna (smord&bröad)

ca 40 minuter.


(Jag kör med vanlig sokerkaksform)

2 kommentarer:

  1. Wow, den där banankakan lät ju bra god!

    SvaraRadera
  2. Du får göra en och provsmaka :D

    SvaraRadera