fredag, december 19, 2008

Liza Marklund





Detta fångade mitt intressen är jag var på aftonbladets sida och läste lite...

(Det som är kurisvt är från artikeln)

I dagarna släppte journalisten Monica Antonsson boken ”Mia – sanningen om Gömda”.

Den boken skulle man ju vilja läsa och se den synvikeln. Det finns ju dess värre alltid fler synviklar av en händelse.
Men frågan är vad som är sanningen i den här.

I ”Gömda” har Mia två barn.
I verkligheten har hon dock tre.
– Jag och Mia fick en son 1983. Men vårt förhållande var över inom något år, säger pappan till det äldsta barnet.


Jo i "Gömda" skrivs det bara om två. Men sedan i "Hemligheten" berättas det om det tredje barnet.

Jag har läst alla böckerna även den nyaste som "Mia" har skrivit själv.
Och är hämska berätterlser.
Får man någonsin veta vilken av dessa som är sanna?!

Man får se hur detta utvecklar sig...


1 kommentar:

  1. Det finns väl många aspekter av en händelse, beroende på vad man är för person upplever man en situation olika. Jag tror att i böcker, så stämmer inte histoiren till 100%, man drar bort en viss information och lägger till en annan, det gäller att läsa verklighetstrogma böcker med ett kritiskt öga :)

    SvaraRadera