måndag, december 15, 2008

Snart kväller

Då är det snart kväller här, sitter och tänker på att jag verkligen behöver boka en tvätt tid så jag hinner tvätta innan vi åker på söndag.
Ska även hinna slå in alla julklappar, men går nog fort när man väl sätter igång. Men är just det att man ska sätta igång.
Julkorten ska vara skickade imorgon med.
Imorgon kommer min vän Helena och lilla Stina och fikar med mig vid 11, ska bli trevligt.
Blir nog att försöka få det jag skrev om först gjort också, planera lite vad man ska ha med också.
För sen på onsdagen är det väktarmöte, tänker jag gå på fast jag är sjukskriven. Är viktigt att man händer med och har kontakt. Att man inte känner att man hanman utanför.
Innan det tänkte jag åka till Emmelie och fika, är ju snart jul så vill verkligen hinna ses. Träffas inte så ofta nu mera. Men man får väl ändra på det när man mår bättre och får mer ork.
När jag går på väktarmötet ska jag även kopigera alla papper som ska skickas över allt och prata lite med min chef (eller jag min drift chef, inte personal chef... eller dom träffar vi ju på mötet också)
Efter mötet blir det att åka hem och vila, äta och samla krafter. Eventuellt blir det ett besök hos Liza och Benny. När jag ändå ska ner till Laxå och träffa Ann.
Torsdagen börjar med läkarbesök på hudavdelningen och dom ska se hur allt ser ut på min mage och jag är mycket nyfiken på vad som äger om mina sår, men även nervös. Men vill få det bra nu, NU!
Sen går jag upp och pratar med min stomiterapeft och berättar vad vi kommit framtill på hud.
Efter det blir det att äta något innan det är dags att gå till Kuratorn.
Kommer vara helt slut när jag är kar, så då ska jag åka hem och vila!
Fredagen, inget och det behövs nog. Min vän Karin kommer med planet från tyskland, gissar hon kommer med natt flyget. Ska se om hennes mamma Anna vill ha sällskap när hon ska åka och hämta henne. Men iofs finns risk för att Karin kommer till en annan flygplats och tar tåget till Hallsberg. Brukar hon göra vid jul. Men det får jag ta reda på.
Annars hoppas jag att jag hinner träffa henne en sväng på lördagen. Men ska då även göra klart allt för söndagen, då är avresan för familjens säfsen resa =) 21-28 är jag borta. Och min Storebror har sagt att det är datorförbud, nästintill mobil förbud. Och JO jag klarar det. Men än väl. Kan va skönt att vara borta från allt och bra vila ut och umgås med familjen. Vill ju inte spendera samma tid som nu när man sitter hemma själv när man har några att umgås med. Men har tänkt ut att dom borde ha nån slags dator vid receptionen. Och där kan jag ju göra små korta blogg inlägg när jag handlar eller tar promenader :D
Det är ju inte samma sak som att ta med sig en dator till stugan. Men känns ju lite så där att inte kunna unyttja sitt mobilabredband vid en klockren händelse. Är ju sånt man ska ha med sig det på. Men som sagt iofs inte, är ju en semester vecka med ledighet!
Har tänkt på det med packningen, mina stomisaker lär ju ta en del plats. Men det får dom helt enkelt göra.

Nje borde ta ett glas vatten borsta tänderna och krypa ner i sängen nu...

Natti natt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar