tisdag, december 16, 2008

Lunch/Mini jul/Grattulationer

Jo nu är det kväll igen, jag är nu hemma. Åkte till Sveas som jag skrev sist och luncha med Helena som ni också redan vet, lilla Stina var också med.
Efter det åkte jag hem, skrev några julkort. Ja väldigt få mot jag brukar. Skickar till dom jag inte träffar intensivt (dom jag träffar oftare, har jag sagt direkt till) Slog in lite julklappar.
Åkte förbi jobbet med sjukskrivingspapprena, läkarbrevet och ett till papper som dom ska ha ifyllt nu sen vi bytte personalkontor.
Var hos syster och grattulera henne. Grattis syster yster!
Systers barn fick julklapparna också, eftersom jag kommer vara borta och ha fullt upp nu fram över. Dom blev glada :D kul. Tröjorna jag köpte till dom passa och var riktigt snygga =) Så blev det varsin ryggsäck med vattenflaska jumpapåse och sitt underlag till grabbarna, lilla flisan fick en sån där spelbräda... man slår på metallbitar med en pinne. Hon har redan förbrukat en och gilla den verligen, så hon fick en till.
Sen var jag även till mormor och gratta henne lite i efterskott... Alla fyller värkligen i december känns det som. Både syster och mormor blev glada av sina presenter, dom fick nämligen likadant... adventljusstake med ljus =)
Mormor fick även se min mage, hon tyckte det var fantastiskt vad läkarna kunde göra. (hon är själv opererad för hjärntumör) Är alltid skoj att se hur folk reagerar. Mormor "den luktar ju ingenting alls" Men hon sa också "oj vilket ärr du fått" Men jag har ju väldigt fult ärr. Hon är go mormor tycker jag. Jag han inte ens innanför dörren förens hon sa hur snygg jag är och hur mycket snyggare jag var nu. Hon tyckte det syndes att jag mådde bättre. Kram på dig mormor!
Sen var det dags att åka hem och äta, blev sent inte förens sju. Inte bra för magen. Idag har jag inte skött mat tiderna. Får inte slarva så mycket!
Så nu har jag ätit och håller på och tvättar, såg att vist alla ville tvätta nu i dagarna. Har säkert med att julen snart är kommen :D Man vill få det gjort så man slipper det sen. Jag gör det så jag är klar och kan packa tills vi åker på söndag.
Ska snart ringa Karin, hon åker ju hem till Sverige på fredag, ska se om hon vill bli hämtad från flyget.
Annars ikväll blir det nog lungt. Vila lite, har ju flängt runt så idag. (så där brukar dagarna se ut fast med ett arbetspass också) Tror jag måste få en mer planerad vardag. Kan ju inte hålla på och flänga så där... kolla bara hur sköter mig själv då, med tex mat och sånt.
Vill få mer uppstyrd tid.
Kollade på Dr Åsa avsnittet: Bli din egen hälsocoach, på svt´s hemsida. Det var mycket där man skulle vilja testa, ett sätt till att syra upp sig själv och sin tid.
Tipsar jag gärna om. Har inte sätt några andra avsnitt, men ska nog se dom när det finns tid.
Imorgon ska jag komma upp skaplig tid, och åka iväg till min vän Emmelie och hennes familj. Ska spendera förmiddagen och lunchen där, sen blir det väktarmöte på jobbet.
Efter det blir det att åka till Liza och Benny och fika. Och vidare till Ann. Sen hem och däcka i soffan.
Två liknande dagar i rad... Verkligen.
Då vet ni vad jag gör när jag inte uppdaterar bloggen ;)
Nu ska jag ner till tvättstugan igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar