måndag, december 15, 2008

Kul sms av min vän Helena

Så här är det, min vän Helena och jag smsade i veckan om att vi skulle ses och fika.
Har tyvärr inte kvar alla sms´en...

(Ni skulle sätt mig förr i tiden, haha eller förr och förr. Från -99 till ja nångång -03 om jag gissar rätt skrev jag ner alla in och ut meddelanden. Eller nej nu ljudet jag. Jag gjorde det från början men ibland bara dom som det stod nått mer en "hej hur mår du" i. Ett tag försökte jag sluta men fick abstinens och kom nästan i håg vad det stod i smsen som jag raderat. Så jag skrev upp dom och skrev dit att det var på ett ungefär. Helt sjukt jag vet! Men jag har iaf slutat nu. Var -03 jag sluta, som sagt om jag minns rätt.
Jo kan ju till läggas att det var mitt sätt att skriva dagbok, jag hade tiorin att det var en mer värklig dagbok, där inte bara jag skrev hur jag uppfattade min bok utan även dom jag umgicks med. Om man kollat tillbaka (som jag inte gjort på mycket länge, men ska göra när jag blir gammal ;D ) Så ser man vilka man umgick med vilka man hitta tillbaka till och vilken typ av vänska/relation man hade till respektive person. Var faktist ett bra sätt. Men tog mycket tid)

Aja nog om det, tillbaka om min vän Helenas sms...
Som sagt har inte smsen kvar, men vi skrev iaf med varanda om hur det var och att vi brode ses snart helst innan jul. Hennes sms löd så här:

´Absolut! Inga fel alls! Hur har du det annars nu då? läker såret. Drömde att jag fick din stomi i natt. Men jag skulle sätta dit något på den där köttbullen men tappade bort den o hosta till så jag sket i handen som jag höll för med. Haha, hoppas det går bättre för dig! Kram helena´

Jag mötte precis upp min vän Millan på Marieberg köpcentrum när jag just läst smset och skrattade högt för mig själv. När jag sedan mötte Millan sa jag, du bara måste läsa det här.

Mina vänner (ja iaf en) drömmer om mig, det man drömmer är ju sånt man berarbetar som hänt. Men jag tyckte detta var en kul dröm. Jag menar är ju verkligen ur en dröm synpunkt. Men måste varit en lite läskig dröm för min vän?! Ni vet den där känslan man får när man inte har kontroll på nått när man vaknar, den lite förvirrade känslan.
Får helt enkelt fråga henne imorgon.

Jag fick mig ett gott skratt iaf, men är väl för att det var mellan min vän och mig. Kanske inte så ni får ett lika gott skratt, men när jag läta det och när jag läser det så kan jag se henne framför mig, i suddig veriton. Hur hon försöker hålla i "den" (stomin) hostar till och den skiter. (nu kan till läggas at det inte kommer stora flöden ur stom in när det kommer ut, utan kommer som i... ja vad ska man säga... stötar. så man kan inte bokstavligen skita ner sig som många av er som inte vet (och det kan man ju inte veta om man inte har inblick) kanske tänker.
Men vist kan det komma större eller mindre flöden. Men inte hänt mig iaf. Har det hänt någon av er mina stomi vänner, eller vad jag ska kalla er ;) Att det rinner till riktigt ordenkligt?!
(jag fick ju iofs en forsränning(kan tillläggas vatten) när vi var på ilco träffen, var mycket obehagligt. Var första, blev så ledsen... ja ledsen, så jag ringde min vän Millan mitt i natten vid tre tiden, när det hände)

Mycket text och många paranteser... aja, man skriver bara rakt ner och hoppas på att ni alla som läser förstår, men framför allt orkar och vill läsa... Detta inlägg som ni vet om ni läst handlade om min stomi... Det är ju en ganska stor del av mig nu när allt är så nytt.
Tror själv att det kommer bli mindre del när jag har läkt från mina sår. Men den kommer alltid vara en del i min vardag. Bara det att man inte kommer tänka på den och göra så stor grej av den sen när man fått in den i vardagen.
Jag önskar jag hadde kvar samma starka "jag ska klara detta, detta göra att jag mår mycket bättre" kännsla som när jag var ny opererad. Sa varje dag att det var skönt det som hänt, för nu hade jag ingen smärta och ville bara ut och leva, leva utan min smärta.
Men på vägen har jag haft en hel del motgångar, som blandanat mina sår. När dom är läkta hoppas jag att jag får tillbaka all viljestyrka och all ork (som finns även nu, men är lite mer nertonad/grå)

Nej uj jag skulle ju sova...

Bums i säng med dig Nilla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar