lördag, december 20, 2008

Nu så

Nu är telefonsamtalet med mamma över...
Vi har pratat om vad vi ska packa och inte packa.
Jag är orolig för att jag har för mycket med mig. Men som mamma sa:
Om du inte har med dig det du vill och behöver så är det inte du som kommer.
Vi ska känna välbehag och lugn så ta med det som känns ska med.
Tur mamma lugna ner mig.
Jag känner att jag inte har koll. Är ju lite av en kontroll människa. Men nu har jag det i deras händer.
Jag har iaf med mig kläder, hygenprylar, lite spel, julklapparna, ute kläder, kamera laddare och mobil och laddare. Ljus och ljushållare. Filt och sängkläder samt handduk. Skulle vilja ha med en bok med. Men är ju inte inne och läser på nån nu, kanske ska rota fram en som jag skulle kunna tänka mig att göra ett försök på. Är skönt att ta liten lässtund ibland.
Nu kom jag på det... får inte glöma att vattna blommorna innan jag åker. Så det ska jag göra på studs. Och sen sova... Så jag orkar upp imorgon och göra alla bestyr och kolla sista packningen och stänga väskorna och sen va klar till bror kommer.
Pirr pirr i magen :) Länge sen någon jul kändes så här. Men är nog resan som det är mest pirrigt åt =)
Nu ska jag njuta en natt i min säng, för sen ska jag sova våningssäng med lillebror. Han får tusan sova överst :P
Ha de bra nu alla!!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar