torsdag, november 27, 2008

Tralla lala la la la

Nu har jag burken framför ögonen igen...

Har hunnit äta med Millan, fikat och snackat massa strunt, testat lite saker och planerat och diskuterat en eventuellt flytt. Varit på ICA och sen blidde det hej då för oss...

Varit över hos grannen Erika (två hus bort) på PartyLite visningen. Beställde inget själv men en vän vill ha lite ljus så beställde åt henne.

Nu är jag klar med att betalat in räkningarna... Alltid lilka skönt när det är gjort!
Julklapparna är klara sen igår och är bara att börja slå in dom nästa vecka =)

Medarbetsundersökningen jag skulle göra har jag inte hunnit med än, men har tills 14 december på mig så tar det nästa vecka.

Imorgon går jag upp göra ordning mig, sen kommer Millan då åker vi till bostadsförmedlingen och skriver kontrakt (om inte någon annan hinner anmäla sig inom dom närmsta 80 minutrarna som har fler poäng än mig) När detta är gjort går jag direkt till min nuvarande fastighetsägares fastighetsskötare och ger en skriftlig lapp om uppsägning av denna lgh.

Sen åker vi och tippar av mig vid tåget... så kan jag förhoppnings vis sitta där och vara glad och sprallig ivrig med massa funderingar på hur jag vill göra i min förhoppningsvis kommande lägenhet. Vilka golv man ska välja, vilka tapeter, och ja h ur man vill ha det :P
Men är nästan redan klar med ungefär om jag ska va ärlig vet jag hur jag ska möblera med - HAHA jag är otrolig!

Har mer eller mindre lovat en vän idag att jag måste bo kvar där mer än ett år (flyttar lite för ofta) Men jag sa det denna gång kan jag lova det. För det är en bra hyra, jag får allt nyrenoverat så det blir frächst snyggt och som jag vill ha det. Jag gräspätt och uteplats med uppvuxen häck och tvätstugan som ligger utanför på markplan ligger direkt bredvid mitt hus. OCH jag ska ställa mig i kö för garage.
Med detta betyder det att jag har hittat några av dom kriterierna jag vill ha om det inte är i hus man bor i.
Mina kriterier:
-Ingen lgh över (eller iaf i hörn så man slipper grannar på alla håll och kanter) - CHEK IAF HÖRN
-Tvättmaskin i lgh - NÄSTAN CHEK VÄGG I VÄGG IAF
-Uteplats med hälst lite gräs - CHEK
-Diskmaskin - NE INTE CHEK får helt enkelt handdiska vidare :P Men jag är ju själv så går an :P
Garage så jag kan ha min bil i fred samt bättre för bilen. - CHEK (så fort man får en i kösystemet)
Ganska bra cheklista måste jag säga för en hyra på 3300 :)
För en tvåa helt nyrenoverad som jag vill ha det, förlåt.. jag sa det igen.. men det är ju för bra för att va sant :)
Lallala lala lala la la.. ja jag sjunger nästan, trallar lite iaf.

Jahop, då är man klar med dagens "bör göra" saker. Så nu får man försöka sova lite så man orkar med helgen...

Natti på er alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar