söndag, november 23, 2008

Tankar

Idag har jag funderat till och från.
Mycket på hur jag själv ser mig.
Är jätte svårt att få detta i ord, när tankarna är så röriga.
Men om jag tar exemplet från Ung-Ilco gruppen via facebook, där jag idag såg att dom ev ska göra den gruppen öppen för alla, nu är den stängd för medlemmar.
Jag var inte berädd på att va med om dom öppna den.
Men så har jag funderat på det.
Varför är jag inte det?
Varför känner jag så?
Jo kanske är att alltär så nytt och jag inte hamnat i så mycket sitvationer än.
Men också att jag är lite rädd/fundersam på hur andra ska ta det/reagera.
Men varför är jag det?
Det är ju fortfarande jag!!
Jag, Nilla!
Inte är jag annorlunda bara för jag har fått en stomi.
Snarare tvärt om... jag har fått mer ork och kommer kunna göra det jag vill nu när jag inte har ont och måste vara nära en toalett jämt och ständigt.
Fast är klart, det tar väl lite tid innan man själv känner att det är så till hundra prosent. Och det är väl i den procesen jag är i.
Men med mer händerlser/sitvationer kommer mer erfarenheter.

Jag är jag, och det vet jag!
Vill bara att känslan ska hänga med i huvudet!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar