tisdag, november 11, 2008

Bilbältes andvändning vid stomi

Var ännu en gång in till ILCOs hemsida och kikade och hitta ett inlägg i diskutionsforumet jag vill vara med att tipsa med mina idéer. Detta inlägg handlade om bilbältet när man har sotmi. Mitt svar finns där men lägger det här med:

Jag är sedan augusti 08 ilostomi opererad och älskar att åka bil. Men är också nödvändigt när man ska till jobb och dyl. Min stomi sitter där bältet vid magen är. Och min lilla syster kom på den brillijanta idéen. Du vet en sån vanlig påsklämma!? Jag har den korta varianten och så viker jag lite på bälet så sitter den där helatiden, så till slut tänkaer jag inte på den, men då har jag ju min bil själv och ingen annan kör den. Om man har bil tillsammans med någon kan man ju ha den ligga i bilen. Ha en i handväskan om man åker med någon =) Den funkar perfekt för mig. Tanken slog mig att det kanske inte inte är bra om man skulle krocka. Men jag har bara så det blir ett litet mellanrum så det inte trycker/sitter åt, så man slipper dra i bältet hela tiden. Och om det skulle hända något är min tanke att den ändå lossnar då det blir en sån fart. Det funkar bara för mig, så delar gärna med mig!

Lycka till alla! Hoppas ni hittar ett sätt som funkar för er!

Var rädda om er & var starka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar