onsdag, november 26, 2008

Dagens kaffe

Hemma i den lunga sköna miljön blir det nu kaffe...
Dagens kaffe för mig gör jag så här:
Kokar vanligt kaffe, Zegas blir det gott med idag får jag hålla till godo med Gevalia.

Tar mitt kaffe mugg/glas och häller i hälften med mjölk, varmer i micron. Tar en liten mini skvätt vaniljsocker och kör sedan runt allt med ikeas mjölkskumarvisp.
När jag fått till det rätta skummet, häller jag i kaffet och toppar med lite Obo´y :D (som på reklamen, haha)

Ett annat tipps som jag inte gjort på länge men iaf... är att koka kaffe som vanligt, men att man häller i någon tesked (beroende på hyr mycket man kokar dvs) kardemumma i kaffe filtret tillsammans med kaffet.

Så då får vi se om det är någon som testar, fast många kör säkert redan med detta. Förstår att jag är långt ifrån ensam :)


(Bilden är visserligen från augusti i år men ändå min egen gjorda kopp, utan topping)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar