söndag, november 09, 2008

Händelserik söndag

Idag är det fars dag, men min far ligger ute på jobb så honom får vi fira när han kommer hem igen :D Och min andra far ringde jag till. Mycket pappor blir det.
När jag gjort ordning mig och lagat mat åkte jag förbi Karins mamma Anna för att lämna byxorna jag handlade åt henne tidigare (ni som följt min blogg minns kanske) Anna ska ta med dom när dom ses i sthlm. Helgen innan jag ska dit. Får väl se om jag åker och träffar henne en sväng den helgen hon är här, blir ju inte så ofta man ses när hon bor i Tyskland. Men men märks hur det blir.
Sen blev det en sväng förbi Helena, lämnade tillbaka pilates bollen som jag skulle låna för att träna upp bålen. men det är förtidigt säger dom efter som jag inte har läkt utan har sår kvar. Men det kommer tids nog, då ska jag träna upp mig igen.
Helena frågade lite om min påse och så och undra hur det funka. Så glad jag blir när vännerna frågar (och andra med) Visar gärna. Vill ju inte tvinga någon utan är kul när dom som undar vågar fråga och vill veta mer. Så jag förklarade och visade =D
Vidare till Åsbro där det var kalas för Kennie som fyllde. Lekte med Alvin och dom andra barnen och prata med Emmelie, dom har så fint i sitt hus tycker jag! Hon hamna i Åsbro igen, där vi vuxit upp. Var förbi farfar och Karin en sväng också, han hade vunnit i något lotteri. Vann en stekpanna men han behövde ingen så han undra om jag ville ha den, och uj så gald jag blev. Är en sån lite mindre, perfekt för en annans om är själver.
Sen var det bara att brumma hem. Upptäkte att Mellan Åsbro och Brändåsen är det 100 km/timmen skylltar uppsatta, ända stället jag sätt hittills som dom ändrat. Känns ju lite mysko att se en 100 skylt, men jag gillart :D
När jag kom ut på motorvägen var det en som svängde av vid samma avfart, och uj så folk gör. Han framför körde släp med kåpa man såg inte bilen framför, och släpet hade inte en endas fungerande lampa. Suck.
Väl hemma jag pratat med lite vänner och anant... tiden går undan. Så nu blir det att sova. Jobb imorgon igen. Ska testa en viking dräkt som en kompis har. Så blir kanske att man är viking till helgens maskerad. Återstår att se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar