söndag, november 09, 2008

Så var man hemma

Nu är jag hemma igen.
Varit borta hela dagen, började med att jag gick upp gjorde ordning mig och åkte till Hallsberg för att fika med Helena och Erika, lilla Svea var med också. Fast hon sov.
Vi fika och prata sturnt, ja ni vet som vi tjejer gör =)
Fick en jätte fin dörrprydnad, eller vad man ska kalla det. ett hjärta i mossa med fin utsmyckning. Super glad blev jag. Min kyra på dig present.
Sen efter det åkte jag och Helana förbi och kika lite på Uffes Lada, hitta lite saker till syskon barnen. Så åkte ner till syster och hälsa på. Var skoj! Åkte dit runt tre tiden, och på väg därifrån vid fem tiden. Men då kom kusin och hans tjej, så vi prata lite. Fick veta att dom ska ha knodd, skoj!! Den kom morbror och hans familj med jultidnings beställningar. Så då blev det att jag stanna lite till. Gick även en liten kort promenad :D Rasmus följde med ut, super skoj. Trodde faktiskt inte vi skulle få med honom på promenixen. Men ack så fel jag hade!
Grabbarna visa att dom hade STCC spelet till datorn, och sa -Nilla din kompis är med i spelet.
Dom blev super glada för sina presenter, dom fick lite smått och gott. Jacob sa om en av sakerna - Jag önskar jag haft sånt här i hela mitt liv. Så ur gulligt sagt. Snacka om full träff.
Lilla Felicia gillade både trä pusslet och sin pinpianio eller vad jag ska kalla det. Hon tog med det in i varje rum hon var i :) Rasmus fick bla. en klocka, och den börja ha använda redan samma kväll. Ställde klockan så han blev nöjd. Kul att ge bort saker när det blir uppskattat!!
Prata och fika åt kvällsmat och allt sånt sen runt 23 åkte jag hemmåt. Tydligen var Barbados på hotell stinsen och spela, såg deras tuné buss utanför när jag gled förbi.
Prata lite med jobbet i telefonen och sen var man hemma och fastna här en sväng. Konstigt att man alltid fastnar här ;)
Nu ska jag ta och sova. Får väl sova en stund iaf, lillebror kommer kanske sen och ska sova här. Han är på den här sidan och festar och ska komma och knacka på sovrumms fönstret om han vill slagga här istället för att knalla hem hela vägen. Märks om han kommer.

Imorgon ska jag lämna en pilates boll till Helena. Åka förbi Rasmus och Jacob och åka till mormors jobb och fika. Sen ska jag vidare till Åsbro och hälsa på Emmelie Kennie och lilla Alvin, för Kennie har fyllt så ska fika upp allt gott Emmelie bakat... Sychss, säg inget :P
Hinner nog förbi farfar en sväng med. Tänkte få med moster oster också, men fick veta nu idag att hon jobbar denna helgen. Får bli en annan gång. Om jag hinner förbi storebror Emma och Cornelia märks. Ska även försöka testa en vikingmaskeraddräkt men får nog bli en annan dag. Ska ev på maskerad i helgen och om jag ska gå så har jag inget att vara. Erika sa att hon hade en vikingdräkt. Helena tyckte den var skit snygg, och tyckte jag skulle testa :) Så blir att se hur det blir!

Nu blir det sängen.

Var rädda om dig & var stark!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar