fredag, november 21, 2008

Erfarenheter

Allt som tynger än och förändras för en tror jag ändrar en människa, självklart även glada händelser. Eftersom det blir till erfarenheter.
Själv har jag också blivit mer oorganiserad med åren, för mig handlar det nog om ork. Men hjärnan vill organisera. Man får ta det man först orkar och sen har man efter ett tag kommit en bra bit på väg.
Så känner jag, fast vist finns det många och långa motgångar för mig. Nu är jag mer van med dom, nästan väntar på dom.
Jag själv måste bygga upp min egen styrka och trygghet för att kunna klara mig egenom mina motgångar som tycker upp.
Visserligen kan man jag inte råda över alla och ta egonom mig alla själv.
Men med dom flesta motgånger krävs trygghet via familj och vänner, ekonmisk stabil grund. Som jag inte har, men vet så väl vikten av den.
(gör allt för att få lite undansparat, men inte enkelt när man jobbar deltid med olika löneutbetalningar och att motgångar kommer när man får eller fått i hop lite till sin buffert)
Så som jag skrivit tidigare, nu börjar jag beta av lite istället, så man hinner samla i hop lite och sen kan skaffa sig sånt man vill ha sen.
Känns inte riktigt som rätt perjod då jag försöker stötta mig själv att inte tappa bort mig själv. Men ja finns det bra stunder för sånt här. Ne kanske inte.
Bara till att görat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar