onsdag, oktober 29, 2008

Skrapa bilrutor

Imorse var det -3 hos mig när jag skulle åka till jobbet. Var lite oförberädd på att kylan skulle komma pang (fast jag borde tänkt på det) Rutorna var helt igen isiga och det satt som berg! Var jätte svårt att skrapa med tanke på att jag inte kunde sträcka mig så bra som jag burkar (är både kort och har inder på magen) Men till slut tog jag bilen och började åka. Tar ungefär 15 minuter att åka till jobbet, jag fick stanna tre gånger och skrapa lite extra... detta pga att min fläkt i bilen just nu är ur funktion. På torsdag ska jag in till rejmes och felsöka efter att jag själv har kollat säkringar och sång som jag kan kolla. Jag hoppas det är något enkelt fel, fläktmotorn kostar 3900kr att laga (på rejmes) så hoppas inte på det! Jag ska även byta en krägningshämmare och så är det dags att byta bromsar. Egentligen bara ett bromsbelägg som är slitet men efter som det har med bromsar att göra skall jag byta bromsskivor och bromsbelägg på båda sidor bak. Vore skönt om det var gjort nu. Ännu skönare om jag kunde göra det själv. Kostar ju en hel del! Imorgon är jag ledig och hoppas därför inte det är så isigt på rutan när jag ska ge mig in till stan, nu var jag ju ute vid bilen vid 05:40 medans imorgon ska jag ut i bilen vid 08:30. Ska in och lämna bilen på rejmes. Sen försöka ta mig från verkstaden till stan för att vänta till 14:00 att bilen ska bli klar. 15:00 blir det besök hos stomiläkaren. Hoppas det inte är något med mina sår!! Min dag idag började inte bra, ont och så fick jag skrapa rutor... inte det bästa, var mer ansträngande än det brukar vara. Kom 10 min för sent till jobbet och ja dagen rullar på men sen när 14:00 när jag egentligen ska sluta ska jag åka vidare till nästa stationärställe och jobba till 16:30. Sen hem. Så blir mycket jobb, tänkte sikta in mig på att åka hem och bara vila efter! Nu kommer det fler här, så får jobba vidare... Kallt idag! Fryser på jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar