tisdag, oktober 21, 2008

Äntligen

Äntligen eller vad man säger... (ni som "följt" bliggen kommer förstå) Nu äntligen ska jag få mitt hjärndopp. Jag som saft det från 1 september (synd min läkare är ledig) men nu ska jag få droppet. Dom har förflyttat det från mag och tarm avdelningen och förlagt så mycket dom kan på vårdcentralerna pga. att dom är överbelastade på USÖ. Så blir spännande. Känns annorlunda för mig som inte haft någon kontakt med min nuvarande Vårdcentral. Har bara varit där och tagit prover på labbet och varit med på BVC. När det gäller USÖ bor jag ju nästan där. Sist jag var inne, stanna man ju och små pratar med personalen =) Gillar det på nått vis
Fick för övrigt det nya bandageomläggningen till mitt sår, bara hoppas det tar vändning och läker nu!!! Håll en tumme för mig!

Idag har jag:
Jobbat, dom ville jag skulle jobba över två timmar idag igen (gjorde det igår) men idag gick det inte. Skulle nämligen till vårdcentralen och ta inflensavaccin, fanns ju inte en sportmössa att komma innan för dörrarna på vårdcentralen =( Så jag vände, skulle åka hem och laga mat och sen in till marieberg för att köpa en badring (ja, det är värkligen fel sesång) Men jag ringde och kolla vad Camilla gjorde och hon var med påväg dit.... Så vi beslöt oss för att äta på IKEA. Hör här, jag tog en barnmeny med köttbullar för att äta där och en likadan meny för att ta med i låda (matlåda till jobbet, slött jag vet =P) En chokad bakelse, kaffe, mjölk, bröd..... Nu kommer det 42 kr (med ikea famelykort) Mat för kvällen + fika OCH matlåda till jobbet. 49 kr - VARNING, nästan så man kan göra om det :)Sen åkte vi till Toys"r"us för att köpa min badring... ska testa tipset som sod i en Coloplast tiding att man kunde blåsa upp lite luft i en badring och sedan ligga på den föra att kunna ligga på mage på massage bordet och samtidigt slappna av (detta då så klart för stomin) Får hoppas det funkar bra.Vill bara tillägga när jag ändå nämner Coloplast, att det är så kul. För min vän jobbar på bank, med aktier och sånt (Karin som bor i tyskland, som kommer hemhem i helgen, jag längtar att få träffa henne) Hon har iaf den aktien ja hur säger man, hon kommer i kontakt med den via hennes jobb... Hon och någon hon kände, hade pratat om Coloplast och att personen hon prata med inte viste så mycket. Men Karin kunne då säga att hon har en vän som använder det och berätta det hon viste. Känns skönt att kunna bidra :) Gillar´t !!

Imorgon är sista dagen för att bestämma om jag ska på Örebro läns ILCO möte i Örebro i helgen, tänk tänk tänk!

Knappt jag vet vart min planerade "komma i säng tidigt" ikväll tog vägen.

Morgondagen ser ut så här:
Gå upp 05:00 Jobba till 14.00 (jobbar 8 timmar utan raster, har måltids uppehåll, dvs man äter när det finns dit och utrymme) Massage 14:00-14:30 Byta om och försöka hinna till vårdcentralen till 15:00 Sätta mig i inflensavaccin kön och läsa boken mellan 15:00-17:00 då börjar dom släppa på folk (hoppas man får hyffsad plats, var ju verkigen kaus där idag) Komma där i från så snabbt som möjligt och åka hem och vila, äta kolla grey´s anatomy och sen slagga. Får se om det blir som planerat, idag vände jag ju när jag kom till vårdcentralen.

Ska gå och sova nu. Är trött..
Igår natt vakna jag två gånger, inte kul. Inatt sov jag hela natten men kkom i säng alldeles för sent. Så nu hoppas jag att det blir en bra natt, då jag får sova. Vill vara utvilad!

Godnatt och sov gott!!
Var rädd om dig & var stark!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar