torsdag, oktober 23, 2008

Influensavaccin

Igår tog jag influensavaccin.
Var ju där i tisdags, men vände igen då det var svårt att komma in i byggnaden.
Så igår var jag mer i tid, kan man lungt säga. Efter jobbet och massagen åkte jag direkt till vårdcentralen och satte mig och läste en bok. Var där vid 15:00 och 15.45 betalade jag sedan var det mer väntetid igen fram till kl 17:00 då dom skulle börja ge vaccinet. Jag hade nr 1 : ) Inte ofta man har nr 1. Men jag kände mig dum/dålig/taskig/oförskämd när det kom fler och fler som köade och som väntade, och jag var den ända under 40 och sen var det säkert bara någon enstaka mellan 40-65 sedan var resten över 65. Och det var tjockt med folk! Skönt att sprutan enbart tog 10 sekunder. Sedan satt jag i ett annat väntrum i tio minuter för att man ska se så man inte får en allergisk reakton.Var jag och en till (nr2) som var tidigast och satt själva en stund. Hon satt och läste en avhandling, jag är ju dålig på att minnas med den handlade om skolan och hur skillnaden är i olika länder med kunskapsnivån. Vi småpratade lite om hur det var och hur det är. Var ju 10 år sedan jag slutade nian och jag tycker det är skillnad nu, det lilla jag märkt iaf. Hon hade bara jobbat innom verksamheten i 8 år. Men fick aldrig riktigt veta vad hon tyckte. Vi pratade inte mycket men sa nått då och då. Vi kom in på lärare, och jag berättade att jag än idag minns och kan tänka på min so/religon lärare som var hur bra som helst! Hon var en sån man då tyckte var lite små jobbig, men som man nu idag uppskattar och minns. Hon skrev alltid på tavlan och vi skulle alltid skriva efter henne samt att vi skulle stryka under i böckerna. Och faktiskt, det var en bra metod (säkert olika för olika personer, men ändå) Men det som satt sig var att hon alltid lyssnade men var bestämd. Hon började alltid lektonerna med att komma in i lektionssalen, sträkte ut armarna och sa: "Du vet väl om att du är värdefull, att du är viktig här och nu, för ingen annan är som du" Och det sitter, det är fantastiskt egentligen. Var också någon med en fågel, men den minns jag tyvärr inte, sa hon kanske inte lika ofta. Inga-Nora kommer jag alltid minnas! Ja, är så min då varare lärare heter. Hoppas man få träffa henne någon mer gång! Sist jag såg henne var i en affär på skolas ort. När jag var i tjänst som väktare. Hon blev överaskad, alltid kul att se andras reaktioner. Inga-Nora är en sån glädje spridare! Skickade nu ett vykkort till henne =) Lite vågat, men kände jag ville. Hoppas det kan glädja. Använde mig av denna sida: www.mrpostman.se

Hep´påre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar