torsdag, oktober 02, 2008

Promenad

Är lite seg på morgonen, är nog på morgonen jag sover som bäst. Natt människa som man är. Men snart är det ju dags att börja gå upp 05 igen för arbetet sätter igång. Så ska försöka komma in i dom rutinerna, men inte lätt när man inte har nått att gå upp för direkt så.
Men idag gick jag upp nio (bättre än elva iaf =D) Gjorde ordning mig åt frukost och gick en promenad. Visserligen bara 20 min men 5 min längre än förra promenaden. Försöker gå med så rak rytt som möjligt så mågen ska få lite träning, men vill inte gå på för hårt. Men känner också att jag vill få mer krafter och tror jag får det om jag försöker få igång musklerna lite. Magen har ju varit "frånvarande" så länge så den är lite väl avslappnad, ser lite gravid ut. Plus att man har ilostomibullen på toppen också.
Mindes att jag hade ett par gamla byxor sen några år tillbaka, testa dom och dom var låga och jätte bra. Men dess värre inte gick att knäppa. Eftersom jag har såret kvar där och så tänkte jag att det gör inget utan tagit en gummisnodd och satt emellan man har ju ändå tröjan över.
Vid fyra vakna jag inatt, av att såret var blött och kladdigt. Försökte nämligen sova med det utan något på eftersom jag vill att det ska läka. Men verka inge bra så gick upp och plåstra om det. Och nu har jag det omplåstrat. Men vill att det ska läka NU! Känns som det kommer va så mycket mer som känns bättre bra det läkt! Och när allt på ärret är läkt ska jag börja med det där "plostret" från apoteket som tonar ner och slätar ut oprydda ärr.
Känns inte lika jobbigt med såren runt stomin men känns som det aldrig kommer läka då det jämt är täckt. Skönt sen när det är läkt och man får ett snabbare påsbyte. Nu är det ju så mycket rengörning förband som ska på och ja en hel del omplostring. Men går bra, stomiläkaren säger jag är duktig =)
Den 15 oktober ska jag träffa kirurgen igen, hoppas det kommer gå bra. Tror vi bara ska prata och se hur allt gått, kolla prover ochs äkert klämma lite på magen.

Den 16 oktober är det beräknat att jobba, och jag längtar!!Hade tänkt baka en banankaka av dom övermogna bananerna jag har, men har inte allt som ska va till den. Och skänns inte så lockande att åka och handla bara för det. Får se om det finns något annat att göra med dom. Har ni några tips så är det välkommet!

Nu ska jag ta och ringa Erika, hon ska komma över och fika idag...

Sen ska jag nog ta det lugn och troligt vis en promenad till.

Ha en bra dag alla! Kram Nilla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar