torsdag, oktober 09, 2008

Huvudvärk

Ja verk är väl det sista jag ska klaga på känns det som?! Men man kan ju se det så här, börjar man tycka att huvudvärken känns så här, då har man ju inte kvar den andra värken som alltid tog över hand förut. Så ja det vinns väl nått gott i allt ont.
Idag sova jag till nio gick upp åt frukost och tog det lungt faramför dagorn innan jag tänkte göra ordning mig för dagen, inget planerat. Men känner att nu är jag piggare och vill göra ordning mig lite på dagarna för att känna att jag är piggare.Men när jag satt och surfade som bäst, plinga det på dörren. Var mammis som frågade om jag kunde köra henne till USÖ (sjukhuset) Då hon fått akut tid på röntgen och öron-näsa-hals. Självklart sa jag då jag nu blivit mer bilvan igen.
Vi satte oss åkte in och satt vid röntgen ett tag, gick bra där och gick sedan och åt lunch när vi vänta på att tiden till ÖNH. Jag han öven förbi min stomiläkare och få hjälpmedelskortet som jag försökt nå henne om via telefonen två dagar. När jag kom upp till henne hade hon precis försökt ringa mig, men min mobil var ju avstängd efter som jag var på sjukhuset. Så hon var så snäll, skrev ut det jag behövde och vi skrattade och jag tacka. Känns skönt.
Sen kom vi till mammas läkare... Dom undersökte lite och han verka så säker på sin sak. En riktigt bra läkare. Mamma har fått kristall sjukan - Jasså ingen diamant sjuka skoja mamma =P Det är som tre saker/ask i örat som det ligger kristaller i och vid olika händelser kan dessa krisaller ramla ur sin respektive "ask" och då blir man yrslig illamående osv. Man kan få detta bla. när man är överansträngd och om man haft inflamation i kroppen. och mamma hade höstsjukan väldigt länge, sen efter det kom den tillbaka, och när den inte gavsig så blev hon väldigt dålig och hosta mycket. Så hon fick i väg med det och fick då veta att hon fått luftrörskatarr. Så det är den troliga orsaken till att hon nu fått kristall sjukan. Men på fredag ska hon in till doktorn och kolla det igen, får hoppas det går bra med det där.
Vi får en hel dag på usö igen då, eftersom jag också ska in dit på fredag. Ska på mitt första besök hos en kurator. Får se hur det känns. Känns lite konstigt att sitta och prata med nån så där, men om jag tänker långsiktigt kan det nog vara bra?! Efter att vi gjort våra ärenden där och jag även hunnit beställa mitt hjälpmedelskort som tar en vecka att sedan kunna hämta ut så åkte vi hem igen, på vägen hem köpte vi med oss fika bröd och åkte hem och fika, lillebror och Linah var hemma så jag passa på att äta lite då dom hade lagat mat =) Bror skulle träna på kvällen, så jag och Linah åkte in till Marieberg och kolla byxor till mig. Bara en timme kvar till stägning, men vi han. Linah var snäll som hjälpte mig. Planen var att hitta låga jeans (köper i vanliga fall inte låga jeans) Men nu var det ju nödvändigt för plattan. Jag ser ingen annan lösning, när det gäller påsen. Så nu har jag två par byxor. Dom jag köpte på bikbok som jag fick tipset här via bloggen. Men också dom jag köpte idag som var Levis jeans mörkblåa 605 var det nog om jag inte minns fel. Känns skönt att ha ett par Levis som passar. Gillar dom och är ju en standard byxa, som man bara kan slänga på sig. Går i alla sammanhang. Sen åkte vi hem igen för att se grey´s anatomy, men vi testa jeans och skor istället =) Sen dök lillbror upp efter träningen och vi åkte hem till mammis. Visa upp byxorna med stövlarna jag köpte (var länge sen jag hade stövlar) så jag kännde mig fin =) Mitt nya liv! Tänkte att det är viktigt att jag känner att jag är fin och att jag mår bara nu så jag inte går ner mig när allt är nytt och annorlunda.
Åkte vidare till Shell, och tvätta bilen. Halva priset på bästa tvätten efter nio. Så nu är min bil tvättat på första gången på läääänge. Skönt!
Stanna och prata med jobbar kompisen en sväng, men han var tvungen att jobba vidare så fick säga hej då när han åtke vidare för att det blev larm.
Stod utanför huset och snacka lite skit med Erika innan jag gick in också.... sen har jag fastnat här som man lätt gör. Men nu blir det att sussa.... Verkar som John vill hälsa på, gäspar så. Känner att det varit en lång dag i korppen. Men ändå glad att jag orkat. Varje dag blir jag starkare!
Sov gott alla!
Var rädda om er & var starka!!
Kram Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar