fredag, oktober 17, 2008

Skönt att jobba igen

Nu är det fredag morgon och jag har redan jobbat över en timme. Var riktigt mörkt när jag åkte till jobbet idag, rätt mysigt faktiskt. Såg ut att vara riktigt halt men så var inte fallet. Men nu är det nog inte länge kvar innan det blir underkylt på morgon vägarna. Morgon ronden var kall, hade inte med mig jackan ut hade enbart skjorta och M90 tröjan. Men gick bra ändå. Förut när man jobbade natt klara man sig på det långt in till snön visa sig. Men då ronda man ju konstant i 13 timmar, blir ju lite varmare när man rör sig mera =)Mailade min vän på facket igår och sa att jag tryckt på livets playknapp igen och att vi kunde kolla upp hur det ser ut med datum och allt sånt.
Ska nu ringa min stomiläkare också... *försvinner från bloggen en stund*

Upptaget, segt när telefontiden är en sån kort stund. Får prova snart igen. Jobbar idag på ett ställe som jag bara sitter någon gång i veckan på. Var några som hade saknat mig här med =) ... nu kommer jag fram...

Verkar va bra att kolla upp det där med stomin om det blir värre. Så vi ska höras på måndag och se om jag behöver en tid för besök och kontroll onsdag morgon. Hoppas verkligen inte det blir sämre utan bättre så jag inte behöver. För det första för att det är inte kul att gå och ha ont där, man känner sig lite rädd att det kan bli något. Så det andra att man inte vill börja strula med att åka ifrån jobbet nu när man börjat jobba. Fast det är iof minsta prblemet, hälsan är ju viktig.I helgen, ska jag ta det lungt och låta korppen återhämta sig efter två arbetsdagar. Kanske låter klent. Men är ju inte inne i allt än. Jag har det ju lite långdraget med allt. Sårskorpan på stygnet längst ner är kvar, igår kväll nudda jag till den med något så den börja blöda =( typiskt. Bara hoppas det har läkt klart underifrån snart så skorpan låstnar av sig själv. Så jag kan börja använda mina byxor och känna mig fin. Som det är nu tar jag det lugnt med byxor.
Just ja, provade uniformen i förgår kväll innan jag skulle köra första passet. Och även fast vågen inte visar det så har jag tydligen blvit slankare, kunde nämligen ha byxorna över påsen (hela påsen, gillar inte att ha något sitta och kläma på halva påsen) Så nu ni, jag har mida högt upp haha. Ser lite flumigt ut med skjortan och slipsen, men men nog mest jag som tänker på det, sitter ju för det mesta.
Ja jag sitter bara att skriver massa strunt, men är skönt att skriva ur sig sina tankar.
Eftersom jag sitter och skriver lite då och då utan att uppdatera inlägget så kan jag meddela att jag nu jobbat i snart två timmar. Har lite att pyssla med mellan arbetsuppgifterna idag så blir säkert lite gjort idag...
Hoppas ni får en bra dag... Jag ska göra min så bra jag kan :D
Trevlig helg på er om jag inte skriver igen.

Var rädd om dig & var stark!


/ Lev i nuet och känn att du har tillfredsställelsen
just där du är - inte runt knuten. /
/ Lycka är att vara behövd. /
/ Nått stort för någon, kan vara litet för någon annan. /
/ Fyll inte livet med år, utan åren med liv. /

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar