måndag, oktober 20, 2008

Helgen slut

Måndag igen och sitter på jobbet... så skönt att vara tillbaka till arbetet igen. Än så länge njuter jag. Men dröjer väl inte länge förens man är inne i vanliga jobb känslorna igen. Men jag har lärt mig nu när jag varit hemma att jag gillar mitt jobb (gjorde jag förut med) med det menar jag att jag nu uppskattar även det som är dåligt. För det är ju faktist så att allt har två sidor. En posetiv sida och en negativ sida. Man får helt enkelt fokusera på den posetiva : )

Ifredags var det lugnt, var hemma och tog det lungt. Lixom resten av helgen, försökt läka såret (som fortfarande är kvar) Pratade med min stomi läkare nu på morgonen och hon ska skicka mig något annat omläggnings bandage som jag ska ha istället. Vi byter metod efter som det tar SÅN tid.
Jag hoppas posten går fort ; ) och att detta kommer funka som en mirakel kur!!

Denna vecka blir det jobb måndag till fredag och ett kurator besök på torsdag.
I helgen skulle jag vilja inna med detta (om såret är bättre och jag kan ha byxor dvs) Gå på mässa: Örebro Motor show http://www.orebromotorshow.se/ Tror jag även ska gå till Örebro läns Ilco-möte i Örebro (har till onsdag på mig att bestämma mig) Är rädd för att det enbart ska vara äldre?! Men o andra sidan vill jag ju ändra på det (om det är så) Jag ska ju inte sitta här och ta för givet. Får väl helt enkelt gå dit och se efter : )
Så det stora! Karin min vän kommer hemhem till helgen, yeeey! (hon bor annars sen något år tillbaka i Tyskland och jobbet där) Ska bli underbart att träffa henne igen. Inte sätts sen i juli. Då det var stor fest, var en himlans bra fest! Mer i helgen är sova, vila. Måste ju göra det nu tills jag känner att jag orkar snurra runt som jag gjorde förut. Hjärnan orkar, för jag är piggare än på över fem år. Men jag är ändå inte i kroppslig form riktigt än. Men snart så!

Nu ska jag jobba vidare (iofs jobbat under hela boggskrivandet) men nu ska jag ta tag i att städa undan efter det skom växt på hög när jag varit borta.

Tips: Gå in på http://www.orebrokompaniet.se/ för att se om det händet något i örebro som just du gillar.


- Lycka är att känna sig behövd -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar