fredag, oktober 10, 2008

Kurator och bio

Idag ringde klockan, jag skulle va hos kuratorn på förmiddagen och så skulle mamma till sin läkare på eftermiddagen. Så vi åkte in dit och gjorde det som skulles. Jag hade försökt att inte ha några förväntningar eller tankar kring kurator besöket, eftersom det kan bli så fel då. Känns konstigt att säga det, men första besöket idag känndes bra, så jag sa jag till att göra första steget som är att man bokar in fem tillfällen till och sedan bedömer hur det går. Känndes lite som jag kunde tänka mina tankar högt. Hon var väldigt bra!
Mellan mitt besök och mammas luncha vi sen var jag och använde upp ett tillgodo kvitto på Stockholm FACE som var på 700kr så blev tre ögonskuggor, vit brun svart och så två penslar. Sjukt dyrt. Gick till VeraModa på väg tillbaka till bilen och råka ;) hitta fyra tröjor på rean, passar ju bra nu när jag känner att jag ska hitta mig själv igen och trivas med min stomi och påse på magen.
Efter att mammis varit inne hos doktorn så åkte vi hem, jag lämna av henne hemma hos sig, Åkte sedan hem till mig och vila, var riktigt trött efter hela dagen på vift.
Sen var det dags att åka in till stan igen... denna gången för att gå på bio med riktiga far med familj. Såg premiären av Rally brudar. Den var skoj =) Tack för bio besöket!
Så nu är jag hemma igen och fastnade vid burken som vanligt. Sitter med magen i vädret och som ni snart är ut tjatade på försöker få mitt sår att läka, torkar till när jag har det öppet en längre tid, men sen så fort jag ska någon stans så geggar det till sig igen, sitter ju helt i vägen för att ha på sig något.
Så nu har jag funderingar på att gå i ide hemma hos mig själv tills på onsdag då jag ska träffa min kirurg och se hur allt är. För jag vill att det ska läka! Vill ju jobba på torskdag, har längtat så, vill komma ut i det sociala igen!Kunna klä mig och känna att jag växer igen och inte bara sunkar ner mig. Jag vill leva, nu när jag mår bättre än innan fast jaq inte läkt helt efter operationen än.
Innan kunde jag nästan stoppa folk som sa, du kommer få tillbaka LIVSKVALITEN. Men nu förstår jag dom. Mår ju bättre redan nu. Okej, det är ett handikap att ha gjort en ilostomi operation och nu har stomi. MEN, det var ett bra stort handikapp innan.
Vet inte om jag skrivit det. Men fick ett toalett kort (ett kort som visar att man kan gå på handikap toaletter, för det syns inte att vi har ett handikap och om det är kris så får man gå på personaltoaletter) Detta kort är jätte bra, tack! Men är ju synd jag inte gick med innan, var ju mer innan jag behövde det. Känner att jag inte var lika mottaglig för föreningar och angagemang innan, vist hade jag tänkt på med i RMT, men blev på nått vänster alldrig av. ILCO hade jag aldrig hört talas om. Sökte heller inte så mycket information. Vet inte vad det var, förnekelse, eller att jag bara kämpa på och försökte leva livet så bra det gick. Jag menar man viste ju inte annat efter som jag haft det sen tonåren.
Ne jag känner att jag borde göra något annat nu innan huvudet spricker. Blir nog någon gammal film och sen sova.
Knappt jag vågar sova, för då grötar såret ihop sig igen. Men sova måste jag ju.
Trevlig fredag!
Sov gott alla!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar