tisdag, oktober 28, 2008

Julklapps tips. Pilates. Kalas. Promenad. Vårdcentral

Ja trot eller ej, men jag som viste sen länge och sagt till andra att man skulle ställa om klockan i går missa det själv när jag la mig. Så jag ställde klockan då jag skulle med komisarna till Marieberg köpcentrum. När jag ringde dom och sa att jag var klar så sa hon att det är ju en timme kvar...... Tjii fick jag! Lite segt med tanke på att sömnen hade behövt!
Men söndagen gick den ockås... Var som sagt och shoppa lite, men blev inte så mycket inhandlat för mig. Oparfymerad schampoo och balsam blev det bra att ha om man ska duscha utan påse framöver när såren försvinner. Så blev det en kalender också. Men ska även beställa en på http://personligalmanacka.paulanders.com/ Där man kan välja och vraka hur jag vill ha det =) Är ju ett bra julklapps tips också =)
När jag ändå är inne på tips kan jag rekomendera http://www.postfoto.se/ också, där kan man framkalla sina digitala bilder (nykynd får 50st gratis för att testa) men man kan även göra foto album kalendrar musmata (till datorn) pussel, nalle med bild, T-shirt med eget tryck sist men inte minst en canvas tavla :) Det är jag sugen på att göra!

Sen efter shoppingen så var jag förbi och fika och grattulera Anna. Efter det åkte jag till Storebror Emma och lilla Cornelia och busa lite, gick en promenad också :)

Åkte hem framåt åtta och tog lite kvällmacka framför tven och test satt pilates bollen som Helena lånat ut till mig. Det är till för att träna upp bålen nu efter operationen. Ska tydligen vara viktigt att man först tränar upp bålen för att sedan kunna träna resten. Man får börja från grungen. Men våga inte sitta för länge på den så blev 10 min i går kväll, tänkte börja lite försiktigt, efter som jag är både ny opererad och otränad sen tidigare. Men kommer nog inköpa både pilatesboll gummi band och sån där balansbräda. Så jag kan smyga fram med övningar hemma för att stärka kroppen.

Blev inte så mycket vila i helgen, så ska försöka ta det lungt i veckan... samtidigt som det händer en hel del.

Nu ska jag jobba vidare samt ringa vårdcentralen som jag skall besöka en tid framöver nu. Min förstra kontakt med Denna vårdcentral. Är nämligen så att jag efter mycket frågor/tjat äntligen fått svaret att jag skall få Venofer (hjärndropp) Som jag skulle haft två påsar efter op (fick en innan op) Men det har tagit en stund att utreda detta då min läkare är ledig. Men NU....... NU ska jag få Venofer vid 10 tillfällen. Ja, ni hörder rätt!

Tjohej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar