tisdag, oktober 07, 2008

Huller om buller

Idag har jag haft en bra dag..gick upp och tog det lungt innan det var dags att åka till Emma och Cornelia för att åka till BVC. Storebror jobbade eftermiddag och hade bilen så jag fick föjla med. Super kul, inte alltid faster är med på BVC :)Innan jag åkte till dom var jag förbi jobbet (en av alla platser) kul att säga hej. Insåg att allt stått lika still där som för mig, haha. Ja nästan iaf. Men på torsdag nästa vecka är det tänkt jag ska vara tillbaka så hoppas det kommer bli så. Vill verkligen komma in i vardagen igen. Även fast det inte kommer bli som min gamla vardag. Jag tror att jag blir starkare när jag får bygga upp min nya vardag och se att allt funkar. För jag tror att det kommer göra det, men kommer nog va en hel del som är annorlunda. Jag har tänkt en del på detta som maddepladder skriver omi sin blogg.
Det finns verkligen folk till allt. Finns dom som uttrycker sig fast dom inte vet något om nått eller något om bakgrunden. Är själv ny opererad och har som ni läst tidigare inte kommit ut i vardagen än, och tankarna vinlar hit och dit dag för dag. Men jag försöker tänka posetivt och blicka framåt. Är inte alltid lätt, men var någon som sa någon gång: Varför oroa sig för något flera gånger.
Innan för man tror att det kan hända eller om det mot för modan händer så vid händelsen. Men också efteråt.Sånt som kan uppstå ta sånt när och om det häner. Visst man kan förbereda sig i tankarna, men varför bygga upp luft händelser som trycker ner en själv eller förstorar det. När och om det hänt får man försöka tackla det på bästa sätt.. Efter ska man försöka gå vidare.
Detta är säkert svårt i många sammanhag. Men jag lärde mig att försöka tänka lite så, jag har tidigare varit en väldigt kontroll männsika och är det fortfarande, men har med tiden lärt mig att ta det lite lugnare.Detta kanske inte var så sakligt och så var det även väldigt luddigt, men jag hoppas jag fick fram budskapet?! Vi sak inte gå och oroa oss i onödan. För då lever man ju i ett destruktigt mönster. Lev istället ett bra liv och om det dyker upp otrevliga saker eller dyl så ta tag i det då.
Ja, om jag skiver mer nu så blir det bara mer luddigt. Så sätter punkt .
Efter att vi varit på BVC åkte vi till Ica Maxi och handla, åkt hem till dom och laga pannbiff med potatis, hemma gjord sås och även smörkgåsgurka, lingon och knäckebröd till... mums!
Blev väldigt sen middag åt inte förens sju. Inte ofta jag missat mina "mat tider" på sista tiden och känns idag, men är nog också för att jag inte druckigt tillräckligt. Urs urs, så det kan på verka.
Hoppas man får in dess vanor i vardagen och att det inte påverkar vikten så mycket, inte för att jag bryr mig om kalorier och sånt där, banta är jag inget för. Men man vill ju försöka hålla sig som man varit... fast har pendlat enormt pga sjukdomen. Men är just därför jag nu tänker på det mer. Då jag nu har en "frisk" kropp och den kommer inte ha någon sjukdom att jobba med så kan ju va så att man både äter mer och att kroppen tar upp mer av det man äter än tidigare, bara en tanke, Så efter som det inte är posetivt att öka sitt bukfett som stomi opererad... läste det någonstans...
Jo just här: HÄR Var bra att läsa egenom det.

Vart var jag nu igen, svävar så i tankarna idag. Jo efter att vi ätit och pratat lite och Cornelia hade somnat så åkte jag hem. La mig i soffan och kollade på tv4 Maria Wern - Främmande fågel 4e och sista avsnittet. Skönt att det fick ett slut till sist.

Ja sen har jag suttit vid denna burk och knappat runt... och ska fortsätta lite med det.
Känns så konstigt, så mycket jag tänkt på idag men nu är det bra som gröt i huvudet. Aja....

Trevlig kväll på er.
Var rädda om er & var starka!!
Kramar Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar