fredag, oktober 17, 2008

Första arbetsdagen

Idag har jag varit på jobbet första dagen efter operationen. Uj så kul det var, kul att alla tyckte det var kul att jag var tillbaka. Känns skönt att känna sig välkommen =)Men kändes i kroppen, somna 1,5 tim när jag kom hem. Segt att sova på dagen. Imorogn blir det ett ett längre arbetspass. Hoppas jag inte har så ont i stomin som idag då.Var som tre sår runt stomin, att huden och stomin inte slutit samman och fäst sig vid varandra. Nu är ett nästan helt läkt. Men är två kvar, och dom två har gått i hop och blivit som ett stort. Lägger fortfarande om såret och har aquacel och så har jag tätnignsring och sedan påsen. Känns idag när jag sitter och när jag rör mig att det skaver och värker lite runt stomin. Hade påsbytar dag idag och när jag skulle rengöra var jag väldigt kännslig just där. Blir lite orolig att det ska bli nått problem med stomin nu, ja jag vet inte vad, men att det ska bli irriterat i såret eller dyl.Hoppas jag slipper, vill inte!!Ska ringa min stomiläkare och prata lite om det där.Kan inte låta bli att tänka att jag inte ska sitta och klaga på små saker när det finns dom som har det värre, och ja jag har haft det betydligt värre jag med. Men allt är ju olika för alla. Tänker på M också som nyligen opererade sig och i går fick opereras sig igen. Önskar ingen alla dessa smärtor. Inget mellan rum heller, bara nån vecka mellan dom två operationerna. Urs =( Krya på dig M!!Hoppas ni alla har haft en bra dag.Jag ska försöka göra klart allt som måstes och sova... går ju upp 05:00 *gäsp*
Var rädd om dig & var stark!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar