söndag, oktober 26, 2008

Örebro ILCOs höstmöte

fredag kväll: Kom hem från jobbet och packade upp det jag passade att köpa på Lithells fabriksförsäljnig, blev lite allt möjligt, grillkorv, ost, pålägg (den nya på reklamen) fläskfilé, plättar och säkert något mer jag inte minns nu. Sen blev det att diska plocka städa lite lätt och pysslade i största allmänhet. Kände mig nöjd efteråt och kunde somna gott.
Så lördag förmiddag vid halv tio vaknade upp till en fin lägenhet =) Åt frukost, gjorde ordning mig inför Örebro ILCOs höstmöte.
Platta håret för första gången sen jag kom hem från tyskland (25 aug) Sminka mig för första gången med mitt nya smink från FACE Stockholm och hade på mig mina nya Levis jeans och mina stövlar, för att brya av tog jag mitt gamla linne kofta och jacka. Har beställt ny jacka men den har inte kommit än. Hoppas den passar och sitter bra. Gillar modellen, men märks väl om modellen gillar mig ;)

Var planerat att det gå på mässan efter ilco mötet idag men blidde inte så, Millan fick annat för sig. Så jag åkte till Willys och handlade istället, packa in i bilen åkte hem och packa sedan in allt i lägenheten och kylen/frysen. Pju är inte riktigt i form för att träna så mycket med kassarna och så, men är ju bra med vardags mortion, men var kanske lite väl tunkt?!
ILCO mötet var bra, dess värre var det alldeles för få unga där!! Vill ändra på det, men är väl inte det lättaste?! Får sattsa på hela sverige istället, med Ung-ILCO. Jag visade mitt intresse i att hälpa till med besöksverksamheten i föreningen, dvs. att man träffar andra som står inför/har gjort en operation. Jag fick träffa en "besöks person" om man ska kalla det så. Det var bra, MEN jag kunde inte riktigt känna, ja vad säger man. Kontakten eller samhörigheten. Kanske låter dumt. Men man är inte riktigt mottaglig innan man får insikt/kunskap om saker och ting. Självklart ska man inte identifiera sig med någon på det sättet men ja hade nog (om jag ser tillbaka) tyckt att det varit skönt med någon i yngre ålder och kankse var närmare den sitvation som man själv var i. Hon som kom till mig var hur trevlig som hälst, jag tackar verkligen!! Och hoppas jag kommer träffa henne igen, vi har nämligen bytt nr så när jag läkt och så blir det förhoppnignsvis en fika. Det jag kände var att det var så långt ifrån. Om jag inte minns fel hadde hon opererat sig är hon var 32 år, hade då två barn och genom gått en operation. Då hela tjocktarmen togsbort och man satte driekt in en bäckenreservoar.
Det jag försöker säga är att mina tankar om allt, tex. om jag kommer kunna få barn (nu vet jag ju mer) om hur det är att leva med påse och sånna frågor inte kännes aktuellt att ta upp vid det tillfället.
Jag hoppas jag får finnas för någon/någraandra någon gång och att jag är en sådan person som passar för det.

Uj vad utsvävningar jag gör.
Mats från Braun var där, även Camilla från Convatec var där. Bra saker dom hade med, väntar med spänning på att få hem dom saker jag så få hem för att prova :)
Men måste redan nu, fast jag bara bläddrat i den och inte hunnit läsa artiklarna säga att Convatecs medlems tiding ConTact känns kanon!! Bra upplägg och informativ, tips råd fakta och mycket annat.
Var mycket trevligt folk ska bli kul att få träffa igen. Kände mig välkommen som ny medlem och tror dom tyckte det var kul att man kom, är ju inte så många unga som sagt.

Ja det var lite om mötet jag var på idag.

När jag kom hem pyssla jag lite inför kvällen... Min braiga vän Karin kom och spenderade kvällen med mig! Så kul! Kul hon hade tid med mig nu när hon var hemhemma från tyskland. Jag fixade med potatisgratäng fläskfilé sallad sås bröd och annat gott. Sen blev det film med kex ost melon och choklad. Lugn skön och mysig kväll. Vi han även ut på en liten pytte promenad, behövde nog jag efter att ha ätit allt (hjälper ju tarmen att jobba lite)

Ja inte så kul information kanske. men idag var första gången som jag gick byta påsen utan att det var planerat. Var så att när jag skulle gå och tömma så fixa jag som jag burkar och sen skulle jag torka av kanten innan jag slöt påsen, då såg jag att det var lite kvar utanför och skulle torka det, men icke nicke. Insåg då att det hade gått hål, suck. Var ju bara att sätta sig och byta påse. Och som sagt första gången utan att det var planerat, är ju en del med omlägget av såren runt stomin också. Men gick bra =)

Kockan är alldelse för mycket och jag borde sova. Tänkte sova till 10 imorgon =) Blir ju iofs åtta timmar, men ändå. Sen ska man ju upp med tuppen 05:00 resten av veckan. Så får passa på.

Imorgon blir det marieberg med Karin och Helena, skoj!! Ska försöka hitta en kalender jag gillar och ev också en pilates boll och sånt där gummi band. Tänkte börja träna upp bålen med hjälp av bollen, det sägs att man tränar upp bålen då man sitter och rullar små rörelesr på bollen, även balansen tränas. Sen när bålen blivit starkare så får jag ju börja smått med lite mer och annat.

Hittar säkert en hel del mer, om jag känner mig rätt ;D

Sov gott och natti på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar