tisdag, juni 23, 2009

Bilder med problem hud och annat vid stomi

Jag har hittat via ilcos diskutionsforum, matrial som gjorts av min stomiterapeft.
Detta matrialet såg jag som bra då jag vill veta mer om områdena osv.
Har börjat kolla på det, men har fått tagit paus. Jobbar och kännde att det blev mastigt att se allt på en gång.

Varnar verkligen känsliga personer!!!

OBS!
Detta är stomier och annat som har problem.

Tänkte först inte lgga ut detta då jag tycker själv att det ser läskigt ut och kan skrämma.
Men jag vill ändå att dom som vill kan välja att se hur det KAN vara.
Det är inte ofta.
Men jag tex är sån som vill veta lite för att kunna upptäcka i tidigt stadie om det kan vara något.
Så för mig var detta bra.
Man lär sig på nått sätt vad som är bra och dåligt...
Vill man inte veta vad som KAN inträffa... Kolla INTE!

Varning, starka bilder!

http://www.orebroll.se/upload/USO/Plastiken/Dokument/stomiproblem_version050601.pdf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar