måndag, juni 29, 2009

Söndag och måndag morgon

Igår var det en VARM dag, härligt! Såg i gårdagens tidning att det skulle vara fint och varmt hela veckan :)
Igår sov jag dessvärre bort halva dagen, gick upp halv tolv... åt duscha och lite annat innan det bar i väg till Toften och bada, var jag, Micke, Zeke, Syrran, Marco, Rasmus, Jacob och Felicia... En bra dag, vi åt i laxå på vägen hem.
Satt kvar ute i solen hela kvällen och kom inte hemförens vid nio, tanka bilen och tänkte tvätta den med. Men får bli idag istället, ska även tvätta idag.
Sysslorna inomhus halkar efter också när det är sånt här fint väder, känns inte så lockande att vara inne och städa och greja då. Men ska försöka att röja upp lite inne idag, även klippa gräset. Idag blir det även att skicka in räkningarna... lite sent känner jag (fick ju pengar den 15e förut).
Tog med mig bagen med badsaker och ombyte, lite sugen på att bada kanske :P tvättar ju inte förens 19-23.
Nu har jag just gjort allt jag ska, lite till, ätit, och nu även tömt ACn på vatten. Hoppas den kyler ner snart, var bastu här inne när jag kom (och är det fortfarande) är 17 grader ute, och då är det inte ens dag ännu... förra veckan var det från 10-15 på morgonen. Blir nog en härlig vecka, synd man inte hade semester denna vecka!

Supervärmen håller i sig - Örebro hetast i landet
- Någon som vill komma och hälsa på ;P

4 kommentarer:

  1. Har en lite fråga, har inte börjat bada utomhus än, men nu när det har blivit så fint väder, så vill jag ju göra det. men är lite osäker hur man gör efter att man har badat? Måste man byta påse och platta på en gång, eller kan man ligga och sola med den blöta påsen? Är ofta inga toaletter vid sjöarna här där jag bor, så att man kan gå in och byta, så därför känner jag mig lite osäker.Kan man vänta med att byta tills man kommer hem, efter kanske flera timmar ute och ska man byta allt då, eller räcker det med påsen, om man bytte plattan nyligen?
    Hoppas att det inte är en allt för dum fråga!:-)/Stina

    SvaraRadera
  2. Anonym/Stina: Hej! Fråga på du, jag tycker det är kul att få hjälpa till och finnas till.
    Det är olika, man känner själv. Jag hade ju inte badat så mycket innan och hade inte lärt mig lita på påsen och vatten än. Men jag är väldigt posetivt överaskad.
    Jag har gjort väldigt olika, men aldrig bytt direkt efter bad. Idag tex har jag en påse som jag badade med både igår idag och ska nog byta ny, om jag inte somnar istället och byter imorgon, sånt här gör att man kan testa och lita på sitt bandage. Jag har inte täckt filtret, men ingen fara än så länge.
    Kanske låter äckligt men måste säga att min påse är fräsch ser ut, fast inte det där stela som är när den är helt ny.
    Jag har endelsbandage. Så jag byter ju allt samtidigt. är bra för huden om plattan sitter på ett tag. Har märkt jag fått lite röda prickar nu när jag bytt oftare. Men det är ju hudcellerna/hårsäckarna som blir uppryckta.
    Men om jag hade haft endels hade jag nog bytt bara påsen... man märkder ju när plattatan behövs bytas. Min platta sitter super bra! och som sagt haft den sen igår vid 12tiden och har badat två gånger.
    Det du kan tänka på är filtret.
    Jag har alltid/ofta hundbajspåse och näsdukar med mig, så jag kan tömma i sån om det blir mycket och putar ut.
    Men än så länge har jag inte tömt i någon påse, men är toppen om det blir så det behövs.

    Jag är nyfiken på hur det är att bada med två dels bandag, känns spontant i mitt huvud att endels är himlarns bra... men men jag har ju inte testat tvådels så kanske är bättre. Men jag är nöjd med endels.
    Är super trött och ögonen är som grus, hoppas jag fick med alla frågor och inte är allt för luddig, glämde jag någon eller något svar du inte förstår eller vill veta mer, hör av dig. Bara att komma eller ringa.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Tack så jätte mycket för svaret!:-)Då vet jag att jag inte måste stå och byta där på badplatsen, utan kan vänta, det känns skönt! Jag har tvådelsbandage, så då kanske det räcker med att byta påsen när man kommer hem från badet, om plattan ser fin ut fortfarande:-)
    Ännu en gång, jätte tack för ditt svar! Kommer säkert med fler frågor till dig, känns som om jag har massor av frågor hela tiden! Kram Stina

    SvaraRadera
  4. Stina: Varsågod, jag blir så glad att jag kan vara till hjälp =) Så fråga på. Sen får du testa dig fram själv... Men skönt att ha någon att bolla frågor och tankar med.
    Du har ingen egen sida som man kan nå dig på? Du vet om att det finns olika grupper på facebook va? (om du har det dvs.)
    Lycka till med badninen nu. Hör av dig och berätta hur det gått :)
    Kramar

    SvaraRadera