tisdag, juni 30, 2009

Godmorgon!

Morrn morrn, knaprar knäckebröd...
Efter jobbet igår åkte jag till Emmelie och Alvin, åt piggelin. Efter lite snack åkte jag även förbi moster, bada i poolen och hade det skönt!
Sen bar det ivag hem och tvätta, diska faktiskt med men lika mycket disk efter att ha lagat panbiff med färskpotatis smörgåsgurka lingon :) Blidde ingen sås, fick besök av mor och far på kaffe.
En liten stund innan hade grannen plingat på och bjudigt på ett stort fat med bullar, super gulligt. Rykande varma, super gott.
Jag nämnde att det lät som min motor skulle skära på bilen snart, vi gick dit och lyssna och tur var det. Var ja, jag vill nog säga helt torrt på olja. Så blev att åka och köpa en 4 liters dunk olja för 390 kr, bättre saker kan man göra för pengarna. Bilen är ett nödvändigt ont, utan den skulle jag inte ta mig till jobbet och tjäna in min inkomst.
Har byggarbetsplats på vänster sida om mig, och dom kommer hålla på ett bra tag.
Nee... nu ska jag jobba och betala lite räkningar. Gjorde dom flesta igår, men ska kika några idag.
Nu blir det jobb jobb jobb... En härlig varm dag framför oss igen, underbart!

2 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Tråkigt med bilen, som du säger så kan man ha roligare för dem pengarna. Men ett nödvändigt ont.
    Vilken snäll granne du har! =)
    Ser ut att bli lika fint väder hos oss idag som det varit de senaste dagarna. Kunder kommer in och ojar sig över hettan. Själv känner man inget av den då man står inne hela dagarna. Men antar att man inte ska gnälla...

    Önskar dig en fin dag! Stor kram

    SvaraRadera
  2. Elsa: Man får räkna med lite när man har så gammal bil :) Ja vist var hon snäll, blev lite förvånad. Hoppas man orkar baka snart så man får bjuda igen :P
    Härligt, synd du inte kan njuta av det. Jag är ju nästan ute, fast i en liten kur :P
    Hoppasdu får en fin dag med!
    Kram

    SvaraRadera