måndag, juni 15, 2009

Semester tider...

Min stomiteraput har tagit semester, försöker nu få tag på någon som kan skriva ut mina hjälpmedelskort.
Hum, jag har ju försökt få tag på henne ett tag... och mailade nu om allt, fick autosvar att hon redan hade semseter... hum. Märks om jag lyckas.
Första semesterperjoden för mig... Hur har ni andra gjort?
Eller har alla varit förutseende och hunnit med allt innan semestertiden börjat? Om det händer något under sommaren?
Skrev även i mailet att hon inte sätt min mage stomi och allt sånt sen i januari, och det var ju sår då. Tyckte hon borde, kikat och "kontrollerat" allt men icke.
Man får ju hoppas man är så duktig och med att man ändå inte sitter här med något som är fel... Men man vet ju inte, då måste man ju veta allt...

6 kommentarer:

  1. Hej!

    Min stomiterapeut har en vikarie när hon själv har semester.
    Om jag vore du så skulle jag ringa växeln på sjukhuset, de måste veta vart du ska vända dig.

    Ha det gott/Nettan

    SvaraRadera
  2. Nettan: Hej! Jag ringde även dit när jag skrev detta men dom som jag blev kopplade till, någon sekreterare... hade bara telefontid 11-12 så får prova imorgon igen.
    Tack snälla du för svaret. Kram

    SvaraRadera
  3. Hej vännen! Ledsen att jag inte svarade när du ringde igår och att messet kom iväg så sent. Var ute hos mamma som sagt och där hör man sällan telefonen för atta lla tvapparater står på och det är dödligt hög ljudnivå där ibland ;) Men hoppas att tipsen om servetter samt spray kan vara något. Och alsolservetterna. De är bra att ha om man inte har tillgång till vatten enligt min stomiterapeut.
    På "mitt" sjukhus är de tre stomiterapeuter och jag antar att de inte ahr semester samtidigt så skulle det vara något så kan alltid de andra hjälpa. Hoppas det löste sig för dig.
    Tänkte på det där med såret...tror inte min stomiterapeut varit särskilt intresserad av mina sår/ärr. Tror hon tittade en gång veckan efter operation men inte annars...
    Hoppas allt är bra med dig. Nu ska jag försöka komma igång, är så jäkla trött och segstartad..
    Ha en bra dag! kramar

    SvaraRadera
  4. Ja, dessa semestrar... Måste själv få tag på läkaren nu så fort som möjligt, min mage vill inte vara som "vanligt"... men det verkar som om vi fått en ny gastrodoktor i sundsvall nu. Förr har det varit en... fantastiskt bra... speciellt när han är på semester!
    Måste också på apoteket innan jag ska på semester (v 27!!! :D ) och frikortet gick ut för 4 dagar sedan.. typiskt! :P
    Hoppas du får tag i det du behöver! kram

    SvaraRadera
  5. Elsa: Ingen fara, man har inte alltid tid :) Jag chansar och ser om det finns helt henkelt.
    Har ännu inte fått tag på någon... men bara försökt en gång sen då.
    Nä det stämmer nog, såren är inte hennes grej, därför jag gick hois hud. Men eftersom dessa sår var runt stomin så att stomin inte läkte fast så hade även hon koll apå det.
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Hanna: Hur är din magen nu (sent svar) Hoppas den inte blivit sämmre!
    Hoppas den nya är bra den med, men är svårt när man gemför med andra.
    Vist är det typiskt med frikorten... men man måste ju ändå börja på ny kula nångongång.
    Kram

    SvaraRadera