tisdag, juni 23, 2009

Godmorgon

Godmorgon!
Ny härlig solig dag, var värkligen underbart att gå morgon ronden idag. 11 grader sol, så det gick undan :)
Idag är det jobb fram till 14:00, 15:00 komme Anna.
Det är planerna för idag.
Vad gör ni idag?
Nu knaprar jag frukost, gissar att förta chauffören kommer snart.
Hitta förresten min stegräknare här om dagen, hade den på jobbet igår och sen fram till sju tiden. Blev runt 7700 steg, inte för jag räknar steg men vist är det runt 10000 man ska gå för att "må bra" som det sägs? Alltså inte banta eller mortionera utan vardagsmotion.
När det gäller mina sjukgymnastikövningar är jag för dålig på dom, vill verkligen så får ta mig i kragen och planera in tid. Blir lixom massa annat och så tänker jag sen, inten bra diceplin.
Är bra övningar, fyra stycken. En när man ligger på rygg och spänner magen/bålen, en när man gör samma stänning men lyfter stjärten. En närä man ligger på mage, gör samma spänning och lyfter nacken lite lätt, så en när man har gummi band i dörren och håller armarna utåt och vrider överkroppen åt sidan.
Allt detta ska stärka mina magmuskler och även lite rygg, vore så underbart att bli lite tränad. Så får helt enkelt sätta fart!!!
Nu kommer första.... Dags att jobba...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar