lördag, juni 27, 2009

Barn helg och massa aktiviteter

Hej, snabb skrivning nu. Uj uj vad jag gjort saker...
Efter jobbet igår åkte jag och hämta F, E följde med. Vi åkte vidare till Hammar, kika lite där åkte till Stjärnsundsslott sen till Askersund och åt glass på snäckbåten Go´glass heter företaget... mumms.
Vidare och handla korv och grejor till grillninen, åkte till Åsbro där M hakade på. Vidare iväg till söderhavet, där vi grilla och hade mysigt. Sen var det dags at åka hem och få F att sova, första natten utan mamma och sova borta... känns ärofyllt för mig =)
Inte blivit mycket sömn, hon ville intre riktigt sova. Så gick ut och gick med henne i går kväll så hon skulle känna att vi gjorde nått och inte satt hemma min läskiga lgh och skulle sova där ;O)
Hon somna och jag bar över henne i sängen när vi kom in, la mig själv.
F vakna redan vid halv sex, då åt vi lite tänkte kolla barnkanalen men. Vi gjorde det en stund men hon ville inte rikgit vara kvar inne, så vi gick ut och gick... knalla knall... genom tre lekbarker, vi stanna och gunga i alla... hon verkligen älskar att gunga!
Efter två timmar var vi inne igen, greja lite och lekte i min miniträdgård. Packa i hop lite saker och gav oss iväg i bilen.
Blev en tripp till Laxå, fika hos A och P. Efter det blev det att åka mot Karlskoga ditt syster flyttat i helgen. Jag och F stanna och bada i Degerfors... var skönt att svalka av sig lite i värmen, verkligen super varmt. F är verkligen duktig, lyssnar och tycker det mästa är skoj :)
jag byta om "öppet" på badplatsen, efter att vi badat... ni vet så där med handuk, iaf bh och trosor. men gördel och sånt satte jag på så andra kunde se, var en hel del folk. Men strunta jag i, kika inte ens om dom titta. Känns skönt att jag "gjorde det". Stärker en!
Efter det var nästa anhalt syster, där vi åt tackos och var i lekparken. Kika nere vid badplatsen (Näset) dom bor precis där bra några hundra meter till vattnet.... och bara stora vägen mellan dom och centrum... nice läge!
Sen lekte vi ännu mer, var inne och umgick lite.
Nu är jag iaf hemma, kände det var dags att åka hem och sova. Så nu ska jag sussa och det kommer jag nog göra riktigt gott... Sov morgon imrogon, har längtat... går ju upp såd tidigit och gjort det hela veckan och idag, ska från mån-fre göra det igen (inte ovanligt men med tanke på att jag inte sovit så mycket inatt heller så blir det mer för en, verkligen hålt igång och haft höga växeln i, när det gäller aktiviteter).
Så nu kära bloggläsare, nu säger jag godnatt!
Ha en bra lördag.

PS.
Det är crusing i Karlskoga ikväll, tänkte stanat på det... men nee, måste ju vila nångång med.
-
Jo just ja, har du facebook? Kommer du in där? Jag kommer inte in på min dator, men på andras... allt annat funkar osm det ska, men när jag ska logga kommer jag inte vidare efter startsidan, och det går att komma vidare... =(
Någon som varit med om problemet?
DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar