måndag, februari 22, 2010

Studievägledare

Idag ska jag till kommunens stad för att träffa en studievägledare.
Blir spännande att se vad mina betyg är "värda" och vad jag kan göra/bli men framför allt vad jag kan göra för att bli bättre och få mer behörighetskompitens.
Kanske inte jätte akutellt just nu men vill förbereda mig, känner ändå att någon gång kommer det bli dags. Sen om det är om ett år eller fem år, det kan bara livet visa.

Så nu ska jag rota fram betygen och göra mig klar.
Stoppa in lite fler pinnar i brasan och få upp värmen här.... Brr.

3 kommentarer:

  1. Hej hopp... det låter som en utmärkt ide att börja förbereda sig i god tid :) hoppas det har gått bra hos studievägledaren. Har själv börjat plugga in ämnen som jag saknar för att kunna söka till någon teknisk högskola. Det tar sin lilla tid när man jobbar heltid och ska försöka hinna med lite pluggande... men det funkar. Och jag kan rekommendera att plugga distans om du vill varva plugg och jobb. Lycka till iaf :)

    SvaraRadera
  2. B: :) Gick bra hos studievägledaren. Men om jag tyckte det var rörigt innan blev det lite rörigare nu, men mer städat. Tåls att tänka på. Men distanskurs och på fritiden blir det garanterat. Det som ska funderas på är om jag ska ta någon yrkesutbildning eller så.

    Sakke: Ja vist gör det :) Har jag tänkt många gånger men har varit på god väg och pratat med komvux men detta var första gången jag träffa en studievägledare. Intressant. Jag ska kika lite och fundera lite mer. Men distans är det som står högts på min lista då jag behöver jobba också. Jag har lite olika planer och sätt att göra mig mer attraktiv i yrkes livet, gäller bara att kombinera allt bra och få det att gå ihop. Jag förstår vad du menar med att få tid... tycker inte det finns tid till nått som det är nu och hur ska man då kunna plugga, men jag antar att man får prioritera :) Har iaf börjat träna lite inte illa för att vara mig.
    Kul att höra ifrån dig, länge sen. Plugga på nu! =) Lycka till du med!

    SvaraRadera