fredag, februari 19, 2010

Bloggar

Jag och många av mina vänner finns nu länkade på DENNA sida.

Kika gärna in på ILCOs webbsida: ILCO är en ideell intresseorganisation vars målgrupp är alla med en sjukdom eller missbildning i urinvägar och/eller tarmsystem oavsett om de för närvarande är stomi/reservoaropererade eller inte samt naturligtvis även alla anhöriga och övriga intresserade.

Känns skönt att kunna finnas för andra, jag hoppas det finns andra i liknande sitvationer som hittar min blogg.
Jag hoppas ni känner att ni kan fråga mig och diskutera saker med mig, att byta erfarenheter med varandra är värdefullt!

4 kommentarer:

  1. Vad fint att du finns där och kan hjälpa andra.

    Du undrade om Tomas, han mår bra.
    Han fick börja äta medicin igen och dom sa till på skarpen att han inte får sluta.
    Nu är det inget problem med maggen!

    Han har kollat blodvärden som var bra, men en sak såg skumt ut.
    Därför gjorde de ultraljud för att se så att det inte var nåt skit med levern eller vad det var men det såg fint ut.

    Idag så var han och undersöktes för benskörhet, men han hade väldigt bra skelett så det var också lugnt.

    Nästa sak som är på g är en koloskopi för det var så länge sen det gjordes. Så jag håller tummarna för att det ska se bra ut också!

    saknar dig och tänker på dig!
    Ta hand om dig vännen!!

    SvaraRadera
  2. Vivvo: Åh vännen, jag bli så glad när du skriver!
    Skönt att det se bra ut med lever och benskör het. är det predisolon eller mesasal han äter nu? Kanske nått annat? Ja han måste vara duktig nu det kan rädda honom i framtiden!
    Koloskopin går säker toppen, det är skönt när det väl är över! Rekomenderar supparna istället för dom 4L när man ska rensa tarmarna.
    Jag håller tummarna för honom jag med och ger stryka för att han ska orka att hålla fast i doserna och annat!
    Tänker på dig också vännen, massor!
    Var rädd om dig!! Kramar Hälsa T

    SvaraRadera
  3. Nej alltså han äter Salazopyrin, sulfa enbart.

    Vad är suppar? Är det enklare? alltså han fasar ju över att behöva dricka all den där skiten, då finns det ett annat sätt så är han tacksam.

    Han hälsar massa gott tillbaka!

    Jag tycker verkligen att det syns på andra kortet att du mår bättre förresten!
    Som du säger så strålar du ännu mer!

    kram

    SvaraRadera
  4. Vivvo: Jo minns inte namnen på det. Men det finns ett pulver man blandar ut med vatten och blir runt fyra liter som man ska dricka innom en viss tid och så har man restruktion på mat och dryck innan undertiden och efter.
    Sen finns det något som är i två paket, som en shot (skrev kanske fel förra gången) minns svagt bra, men då har man iaf restruktioner innan på vad man får och inte får äta. Sen ska man ta en shot och sen ska man dricka klara drycker (som man får veta vad det är) under en viss tid och viss mängd men det jag minns är att det är bättre. Själva shoten är riktigt stark men det är ju en sväljning. sen är det lättare att drick aklara drycker då det är isglass vatten buljong te kaffe om jag minns rätt mer var det säkert med. Är ju lite godare än slämlitrerna. Sen ska man ta en shot till och för jag minns nog att det är två.
    Jag viste inte vad det hete när jag frågade min läkarar om jag kunde få det andra alternativet istället utan sa att jag hade fått veta om några shotar man tog som var starka. Jag berättade då hur dåligt det verlgien gick med att dricka dom där fyra litrarna och att jag mest kräktes upp det.
    Han kan ju prata med sjukhuset!

    Tack, tycker också det syns :)

    Hoppas ni har det bra och att ni båda mår bra!?

    Kramar

    SvaraRadera