lördag, februari 27, 2010

Ärr

Jo så här är det, jag har skrivit om det tidigare i bloggen. Men att det inte tagits tag i är för att det ändå måste gå en tid efter operationen och så...
Det jag tänker på är att söka erättning för mitt ärr så det är allt annat än "normalt" efter en sådant här intrepp, räcker nog med att säga att jag gick med sår i drygt 6 månader efter operationen och att klamrerna (kirurg stiften) slet sönder huden och jag har brett/tjockt ärr, med över 40 st klammer sträck på varje sida snittet samt att det är som en in och ut buckning bredvid navelen och så är vavelen nästintill sönder skuren.
Ja ni förstår hur mycket jag än tycker att min stomi har hjälpt mig till ett bättre liv, så känns det inte jätte lockande att gå med bikini.
Någon som sökt för ärr och hur gör man?
Jätte tacksam för den hjälp jag kan få och dom tipsen som ni har!

6 kommentarer:

  1. När jag sökte pengar för mitt ärr jag har på insidan av knät, så tog jag massa bilder på mitt ärr och valde de fulaste och skickade in till mitt försäkringsbolag tillsammans med en fin förklaring om hur mycket jag led av ärret. Jag bredde givetvis på så mycket jag kunde eftersom läget inte är jätte exponerat och ärret i verkligheten är snyggt och inte alls syns egentligen. För dig, enligt din beskrivning, verkar det inte som att du har det problemet. Erfarenheten säger dessutom att det är lättare att få mer pengar om man är tjej... Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Harry: Tack då vet jag lite mer. Mitt sitter över hela magen så det känns verkligen centralt, om man kan säga så. Ha de så bra!

    SvaraRadera
  3. Hej Nilla !
    jag vet inte riktigt men det går väl genom försäkringskassan
    du kanske borde höra med dom
    det är så tråkit med err
    jag hatar mina er också efter mina 3 operationer

    SvaraRadera
  4. Anna: Jag får ta och kolla med dom också. Tack för hälpen. Ja vist är det tråkigt med ärren. Kram

    SvaraRadera
  5. HEj borde vara via försäkringsbolaget man går. FÖr jag får ju inte nån ersättning för vare sig, diagnos, bortagning av tarm eller ärr eftersom jag inte har någon försäkring, så så bör det ju vara!

    Lycka till!

    SvaraRadera
  6. Hellie: Ja precis är nog som du tror att man går via försäkringsbolaget. Jag får ju inte heller för diagnos och operation för att sjukförsäkringen inte var tillagd.
    Tack. Hur är det med dig annars? Snart semester :) Skönt för dig, hoppas resan blir toppen! Kram

    SvaraRadera