måndag, februari 08, 2010

Jobb, semester, pension...

Jobb jobb och lite mer jobb... ungefär så är det för mig nu. Helgens 12 timmar är avklarade och nu har jag två arbetsdagar kvar innan det bär av mot Sälen, ja ni hörde rätt. Nilla ska ha semester, semester ja. Det är inte vanligt. Denna sommar är den första sommaren sen jag gick i skolan och innan jag började sommar jobba, som jag kommer ha semester. Visserligen har man gjort ett val att inte plocka ut dom obetalda semesterdagarna man har, då det alltid är då man kan jobba heltid. Dom pengarna man får i en klumpsumma vid namn semester ersättning. Ser jag som dom pengarna som saknats då man inte jobbat heltid. Så dom har man alltid behövt till allt möjligt. Men nu ska jag ta lite semester! Nu har man ju kärleken och annat att spendera den med! Vore så härligt om man kunde få känna sig lite ledig. Jag vet ju inte hur det känns så länge. Och så har jag en dendens till att bli rastlös på det sättet att jag får panik för att jag inte tjänar några pengar och det kommer in pengar på kontot då man är ledig. Urk på bara tanken.

Mitt nuvarande mål är att få ett heltidsjobb någonstans som passar mig och som inte är över hela sydnärke och lite mer.
Ett jobb där jag har betalt semester (semesterlön, inte semesterersättning) Så om nån hör om nått så hojta till ;)

Mycket av tankarna man har är att man inte kan jobba deltid/halvtid livet ut. Det påverkar ju pensionen enormt! Jag vill ha heltid! Och en fast månadslön med semster. Ja ni har nog förstått mig nu, ska sluta tjata om detta.

4 kommentarer:

  1. Så mycket positivt i ditt inlägg! Lycka till med allting!!!!

    SvaraRadera
  2. Anonym: Tack! Är det du som brukar skriva anonymt? har några/ någon som gör det. Får man fråga vad du heter, känner jag dig? :)

    SvaraRadera
  3. Ja, det är nog jag! Skriver anonymt pga google kastar ut mig då jag använder mitt användarnamn tillsammans med mitt lösenord. Ja du vet vem jag är. (Min syster bor i Laxå)

    SvaraRadera
  4. Anonym: Åh det är du.... Så härligt att du läser! Tråkigt med googlekontot bara, men går ju bra så här med. Nu vet jag ju att det är du, om du vill får du gärna avsluta dina inlägg med en av dina bokstäver, så man kan plasera dom anonyma inläggen.
    Nu rullar det på och händer grejor här... så får se vart det slutar, spännande!
    Ha det toppen. Kram

    SvaraRadera