onsdag, juli 29, 2009

Veckan är bra :)

Jag har en bra vecka, varit hos karln hela veckan (dryt). Trivs där, är ju lite annat då han har hus och jag lägenhet.
Måndagen var det jobb och så var jag till hemstaden en sväng, fixa med lite saker. Sen var jag hos moster, var ljusparty där. Tisdag morgon fick jag en nyckel av pojken :P Efter jobbet var jag där och vi greja för fullt, jag plocka i köket och laga mat, sen klippte jag gräset... med hans åk gräsklippare, fick mig mer än ett gott skratt :D Han pysslade och grejade. Var ut till glassbilen och handla lite glass med, haha coolt... har man ju inte gjort på mååånga år!
Nu är det onsdag och det är jobb, sen ska jag fixa lite grejor hemma. Hoppas även jag bokat tvätt tid tills idag... för det är enda dagen fram till måndag jag kan tvätta. Sen kommer pojken, tänkte vi ska gå över till mor och far. Även in till marieberg och shoppa present. Vore kul om man hade lite pengar så man kunde handla nått själv med, men blir inget med det.
Imorgon är det jobb och sen ska jag till syster yster efter jobbet, ska ta vägen förbi Laxå på dit resan. Sen ska jag leka med barnen hela kvällen :) Tänkte skicka ut syster och karln på egna äventyr. Blir att sova kvar där till fredagen, eftersom jag är ledig.
Fredag eftermiddag blir det till karln min igen, ska till hans föräldrar och sen till vänner och stanna där hela helgen, fördelsedagskalas och grillning... mmm grillning, är ju så gott!
Sen har jag bara två veckor kvar med heltidsveckor, efer det börjar mitt vanliga schema igen. Vill ha hela veckor jämt, får hoppas man kan få det snart!
v32 gör det som faller mig in, v33 är det stcc och v34 är det sommarstugan i västervik. Härligt.
Nästa vecka är fullsmäckad, brors tjej fyller även en kompis. Så har jag massage en dag kurator en annan och sjukgymnast en annan. Så är nästan nått varje dag.
V37 ska jag ev på ILCO möte för mitt länsilco. V29 ska jag kolla min bil, för v40 ska den besiktas. V39 är det klassåterträff med högstadiet, nämnligen tio år sen man sluta nian. Tiden går fort. V40 lördagen den 3 oktober är det världstomidagen.
Sen nångång var det ju träff med ung ilco om jag inte minns fel, nu vet jag inte när för jag har inte det i huvudet. V46 ska jag till sthlm, och gå fackkurs. Tror det var v47 eller 48 som höstträffen med ungILCO var, så då blir det sthlm igen. Sen har vi december... v50 blir det shlm igen och andra veckan på fackkursen. Sen är det ju bara en vecka kvar till jul... och detta är ju sånt som är förutom allt annat som händer, blir nog en bra höst :) Inte så rastlös iaf. December har jag halva släkten fyller, nee men nästan. Karln fyller ju också i december så det läggs på en till... för övrigt samma dag som min vän Millan... 5 december. Mormor fyller 6 dec Mor 8 dec syster 16 dec... ja nån är säkert glömd, men men kan inte ha allt i huvudet just nu :P
Nu blir det faktiskt att jobba, efter att ha snabb kollat min höst.
Trevlig dag på era alla!

2 kommentarer:

  1. Vad skoj att höra att det verkar gå så bra mellan dig och din pojkvän!:-)
    Oj, vad du planerar framåt! Tänker redan på december:-)Själv så vill jag inte att semestern och sommaren ska ta slut, orkar inte alls tänka på november och december:-)
    Hoppas att du får en riktigt härlig vecka!/Stina

    SvaraRadera
  2. Stina: Hej =) Kul att du lämnar lite fotspår ibland!
    Känns bra, är skoj! Hoppas det fortsätter så!
    Hur är allt med dig?
    Tänker och tänker, jag försökte planera in en tysklandsresa men gick inge vidare. Får ta det i januari... Brukar inte va sån som bokar upp så mycket. Men blir så när man är med i förening, och är facklig i jobbet. Men är skönt att gå lite avbrott i arbetet och åka på kurser. Jag har ju jobbat hela sommaren (men jag är ju van, och har valt själv).
    Burkar inte ha så mycket planerat, men mitt liv förändrades lite sen jag operea mig :) Men är ju till det positiva.
    Hoppas livet leker med dig?!
    Kram

    SvaraRadera