tisdag, september 29, 2009

Tryckande känsla med klump i halsen och andnings problem

Känns inte bra i kroppen, jag har en klum i halen och har svårt att andas. Haft så förr, men det var för jag då mådde tåligt och hade stressigt mm. Kom jag fram till. Nu är det tillbaka, jag känner det på ett annat sätt, då jag inte har smärtan i kroppen som förr. Det är jobbigt, obehagligt och tar väldigt mycket energi och tankar.
Det är för mycket förändringar och för lite kontroll? För mycket stress?
Jag vill må så bra som jag fått göra tills innan nu sen min operation, men livet ska inte vara lätt. Eller lätt är fel ord. Men klart det skulle bli nått nu, man kan ju inte ha det för bra eller?!
=(
Dom bitarna som känns jobbiga är, jobbet, pengar, alla måsten.
Och ja jag har ju lärt mig att det inte finns några måsten, uten borde, ska, bör, behöver osv.
men jag har ju en heldel som måste ordnas fixas och grejas för att kunna få allt att rulla.
Jag vill inte att pengar ska betyda så mycket!
Kan man skaffa sponsorer som privatperson?
Det har jag ofta tänkt på.

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag hörde att stress kan kännas som en klump i halsen, men kolla upp det för säkerhets skull så du kan utesluta annat.
    Får jag vara nyfiken och fråga var du träffade din kille? Jag är i en dålig relation som jag funderar på att avsluta. Jag har nätdejtat mycket tidigare och fått lite för många dåliga erfarenheter pga stomin. Har du nätdejtat?

    Krya på dig/Kram Nettan

    SvaraRadera
  2. Skickar en tanke till dig. Trist att läsa att du känner så. Låter lite som ångest?! Säkerligen på grund av alla förändringar som sker nu.
    Såg ditt mess igår men hade fullt upp och kände mig rätt vissen på kvällen och nu ikväll ska jag iväg på Tai Chi så hinner inte plinga ikväll. Men kan vi inte pratas vid i morgon? Har inget inplanerat så jag tar gärna ett litet snack med dig då..
    Snart ses vi igen, ska bli kul! Och skönt att snacka av sig lite, hoppas vi hinner med det ;)
    Sköt om dig gumman och försök ta det lite lugnt och oroa dig inte förmycket. Lätt att säga, svårare att göra. Stor kram

    SvaraRadera
  3. Nettan: Ja det sägs ju det. Och jag har haft så förut, dock aldrig gått iväg med det. Men nu efter allt börjar man inse hur man haft det och framför allt känner man mer då kroppen är mer i balans. Det är otroligt jobbigt att ha det så.
    Klart du får vara nyfiken. Jag träffade min kille via jobbet :) Jag har väl direkt aldrig nät dejtat skulle jag vilja säga, men jag testade faktiskt engång och det var inget bra men har nog mer med personen att göra, att han inte utgavsig för den han var, men det handlade nog mer om att han inte hade så bra självbild och kände sig själv så han ville kanske framställa sig bättre. Vet inte men kändes så, efter bara "hejet" innan fikat så kändes det, men artig som jag var fika jag klart sen hördes vi aldrig mer.
    Men det funkar tydligen för många... Men nu har jag ju hittat min prins! Så glad.
    Inte kul att höra att du är i en dålig relation som du skriver. Du ska lyssna på hjärtat och ta hand om dig! Du ska må bra. Kramar

    SvaraRadera
  4. Elsa: Tack vännen! Ja vi har ju våra "känslor" för våra sitvationer båda. Ja det känns som nån ånges... prestationsångest? Stress? vad vet jag, blandning kanske.
    Hur var tai chi andra gången? Nöjd fortfarande?
    Ja absolut vill jag tala med dig idag, vi kan ju höras! Men inte 21 för då är det ju greys anatomy ;D Fast man egentligen behöver sova. Har inte fått igång min inspelingsbara dvd än bara =(
    Besiktningen gick rätt bra, blev lite små saker men åndå inte något jätte stort.
    Mm jag hoppas också vis ses snart men försöker fixa med det den helgen, då jag jobbar till 23:00 fredagen och har dopet söndagen, så vet jag ju inte hur nått blir. Men jag vill ju så gärna, kolla det gick ju kvälls tåg, vi får tala om det sen idag.
    Jag försöker så gott jag kan, även om det är lätt att säga så är det skönt att höra det, man tänker på det och blir lite lättare känns det som inbillar jag mig :)
    Hoppas du har en bra dag, tänker på dig och din situvation med.
    Stor kram tillbaka!

    SvaraRadera
  5. Hej
    Jag har haft problem länge med klump i halsen, tryck i bröstet,m.m
    Har kommit på att kolsyrat vatten och kaffe
    skapar dessa problem. Sen jag slutade med detta har problemen försvunnit.
    Hoppas detta kan hjälpa någon!!!!

    SvaraRadera