onsdag, september 09, 2009

Höst ekonomin

Nu är det snart dags att besikta bilen, ska kolla över den och sen se domen.
Kikar vinterdäck på den, så billiga som det bara är möjligt.
Skatten på bilen kommer vilken dag som helst minns inte om det är slutet på denna månad eller slutet på nästa som den ska vara inne, men det märks.
Vinterjacka måste inhandlas då min som jag köpte 2004 har gått sönder, så nu blir det en del.
Dom billigaste vinterdäck om man beställer från nätet är för nästan 3000, men ska besöka skroten och se om dom har något bra att sälja. Skatten på min bil var förra året 2001 kr, får se om det har förändrats sen dess.
Jacka får jag ta någon vanlig varm svart sak, hoppas hitta en runt 700 kr.
Visps så var vi uppe i 5701 kr bara i höst.
Jag MÅSTE (och det ordet använder jag nu) skaffa en buffert, jobba mera... kanske sälja mig själv?! Aja, måste lösa sig iaf!
Hade ju förhoppningsvis alla "var 3 månad" räkningarna månaden som var, nått posetivt.
Oj är fick ni min höst ekonomi upplagd för er, läs om ni vill strunta i det om ni vill ;)
Känner mig som en fattig svensson, måste ändras på. Men hur?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar