onsdag, september 09, 2009

Preventivmedel del 2 / P-dator - Pearyl

Har via Knasmage fått nys om att det finns olika sortes av p-datorer, den jag läser mer om är: Pearly. Jag läser om den HÄR.
Låter intressant...
Är detta något som andra hört om eller har erfarenhet av?


Kika in HÄR för att läsa om preventivmedel.

Uppdaterat 11:07:

Jag har nu talat med min barnmoska den jag gått mest hos (inte den förra jag skrivit om här alltså) Vi kommer fram till samma även vi, att det inte kan vara någon fara att använda p-piller varken för ämnerna och vid min sjukdom (jag berätta det jag fått veta och hon har inte hört något av det, och är tacksam för att jag berättar. Så dom får info och kan kolla upp, fick jag nys om något mer skulle jag höra av mig) Lika så detta med upptaget av p-pillret i en kropp som har ileostomi och med hela tuntarmen kvar är upptaget av tabletten bra, detta för att tabeltterna tas upp i tuntarmen.
Fick även veta att man först efter trejde kartan på p-pillrena får en stabil och regelbundenhet, skyddet kommer efter två veckors användning. Det jag menar är att blodflyttningar små blödningar och menssens start och stopp är efter tre kartor/tre månader i rullning som det ska.
Jag tog även upp detta med minipiller och det är ju en mer oregelbundenhet med mensen och kan få mellan blödningar.
Även detta med p-dator talade vi om och detta har inte använts av någon hon har haft kontakt med. Och man ska vara väldigt diciplinerad, denna används ännu mer av sånna som ska/försöker skaffa barn för att se sin ägglossningsperjod.

Nu vet jag knappt ordningen på allt jag skrivit, men är som vanligt när det gäller mig...
Ville dela med mig av detta iaf.

Så slutsatsen (min och mina inblandade):
P-piller är tillförlitligt vid ileostomi och hela tuntarmen finns. Blodpropps risken kollar man på dom närmaste, mamma pappa och syskon.

2 kommentarer:

  1. Jag fick en annan länk utav en kompis som använt datorn och varit nöjd. hon hade använt just Pearly. www.naturafemme.se
    Pratade med en barnmorska i Göteborg och dom sa samma sak som din, men sen talade jag med en annan när jag flyttade till Stockholm och hon rekommenderade den starkt.

    SvaraRadera
  2. Anonym: Hej! Ja det är verkligen olika bud från olika personer.
    Jag har lagt ner ämnet just nu men finns ju alltid tankar och så om allt som kan kommas att ändras. Som det är nu funkar det med p-piller.
    Men man får ha lite koll.
    får kika in och läsa mer på länken du skrev med.
    Jätte tack!
    Hoppas vi hörs igen.
    /Nillano

    SvaraRadera