måndag, augusti 31, 2009

Äpplen

Igår samlade vi många vuxen poäng... Skörda/plocka äpplen från två äppel träd. Sortera ut ruttna, mos äpplen och fina äpplen. Blev en hel del. Satte oss ute och börja skala och skära bort fult och dela, koka sen äppelmos som blev otrligt god. Om man får säga det själv :P
Det blev så mycket, la undan till oss själva som man kan göra paj och annat på.
men har också samlat i hop lite som blir till M´s mor och min mor, även Emmelie får lite och min moster.
Hann med även mer igår, så var en bra söndag!
Nu är man på jobbet igen, och efter det blir det Mariebergsköpcentrum för oss.
Kan även nämna att jag jobbade torsdag fredag, är ju inne på mitt vanliga schema dvs. deltid så inte alla dagar inplanerade. Men fick iaf då jobba på kontoret, var kul att göra lite annat.
Lördagen var vi i Rejmyren, där det var Rockfestival Skogsröjet. Var riktigt bra.

2 kommentarer:

  1. Woho, det där är fán i mig höjden avb vuxenpoäng ;D Gjorde ni ingen äppelpaj också mån tro?

    SvaraRadera
  2. Pelle: Ja vist är det :D Ne men gjorde glart för äppelpaj men han inte slänga ihop den. Blir idag när jag och gubben kommit hem från marieberg :)

    SvaraRadera