söndag, augusti 16, 2009

Min älskade mormor!


Gårdagen kommer jag aldrig glöma!
En jobbig dag, men ändå så lugn och fridfull.
Tänker på dig och saknar dig mormor.
Otroligt glad att jag fick håll om dig och finnas för dig sista stunden.
Du kommer alltid finnas hos oss!
Vila i frid!
Du blev 70 år, nästan 71 (i december) Har varit med om mycket i ditt liv och varit stark och envis. Snäll och verkligen omtänksam.
Jag är glad att jag har haft dig som mormor och att jag lärt mig från dig!
Saknar dig otroligt!
Men vet att du kommer finnas här för oss, som du alltid sagt.
Vi får se om du gör något med klockorna, som syster minns du sagt till oss.
*Kramar om*

8 kommentarer:

  1. Men älskade! Din mormor har dött! Varför har du inte ringt!? Vill du inte prata om det? Ska jag ringa ikväll och grata lite med dig? Sa runt kl 22 om det är ok? Det är min största mardröm, att mormor inte ska finnas. Hon är en av mina bästa vänner. Gumman! *kramar om* Tänker pa dig! Puss och kram K

    SvaraRadera
  2. Karin: Min vän, ja det stämmer. Har varit mycket denna helg. Känns som jag rymmer med vardagssysslor, där av min icke reaktion du hörde igår. Gråter mycket men försöker vara stark mesta dels. Jag vet att mormor vill att vi ska ha det bra och hon kommer finnas med oss. Saknar henne otroligt!!
    Min mormor har lärt mig massor, hur mycket som helst. I var och varannan sak man gör i vardagen på minner om henne. Man blir då ledsen men även glad, att man har så mycket minnen.
    Tack för att du finns vännen... min chock kommer nog framöver, blev lite sammordnare i sitvationens händelse.
    Puss och kram!

    SvaraRadera
  3. Är verkligen ledsen för din skull! Tänker på dig!/Kram Stina

    SvaraRadera
  4. har det hänt nåt med klockorna efter din mormors bortgång? beklagar jag har också mist min kära mormor för 8 veckor sen och vet hur du känner dig...livet kommer aldig att bli detsamma

    SvaraRadera
  5. Zanette: Hej! Ja det har hänt "nått" med två klockor en hemma hos mamma och en hos min moster. Det är märkligt. Sen vad det är kan man ju inte säga. Men vi tror, eller vill hoppas. Att det är mormors sätt att visa att det finns nått och att hon har det bra. Kan låta larvigt men två klockor samma natt!? Jaja, man kan aldrig säkert veta.
    Tråkigt att höra, beklagar jag med.
    Mormor gick bort i en massivhjärtinfarkt. Får man fråga vad som hände din mormor?
    Ne kommer inte vara sig likt =(
    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Skönt att höra det där om klockorna:-)dagen efter Mormor gick bort så var det en fågel utanför Mormor och Morfars port som både min Mamma, Syster och jag la märke till...Mamma sa att det var Mormor:-)
    Min mormor fick problem med hjärtat att det orkade inte pumpa runt till alla organen så de la av ganska fort på några dagar och de kunde inget göra:(. Det var inte väntat men jag pratade med henne dagen innan när hon skulle åka in och tror nog att hon kände på sig.
    Vi var iaf hos henne när hon gick bort i 7timmar och 45 min innan hennes hjärta slutade slå....jobbigt när man skriver om det:(Min älskade Mormor....sköt om dig
    Kramiz

    SvaraRadera
  7. Glömde även säga att min Mormor blev 70 år också skulle ha blivit 71 nu i oktober.

    SvaraRadera