måndag, augusti 10, 2009

Måndag och redan v 33

Godmorgon alla vänner!
Nu är det v 33 och ny arbetsvecka. Sista på mitt sommar schema dvs. hetid. Sen nästa vecka börjar jag jobba som jag brukar igen.

Helgen har varit toppen, är så troligt lycklig! Har hittat rätt person, känns verkligen så.
I fredags var vi till Tisaren och sov i vindskydd, grilla och hade mysigt.
Lördagen var vi på fest ute på landet där det blev en super kväll.
Söndagen blev mycket slapp sol mys, frammåt kvällen åkte vi till vänner inne Örebro för att åka ut till S Sundet, ett fint sommar ställe vid vattnet, super fint! Åt räkmacka, hur god som helst!
Så nu är jag sugen på att göra räkmackor hemma någon kväll :)

Måndag kommer gå fort tror jag då det är mycket att göra på jobbet, skönt det. Allt börjar dra igång lite mer igen nu.
Efter det ska jag hem till karln, sen när han åkt och jobbat (han jobbar ju eftermiddag denna vecka) så blir jag och Zeke själva, blir nog både slapp lite sysslor och promenad. Ska hem till mig nån dag, då jag behöver tvätta och städa av lite, vattna blommorna och lite sånt... trivs så bra hos karln så är en hel del där ;) Blir nog lite så också när jag bor i lägenhet och han i hus.

Under veckan ska jag även umgås lite med Emmelie, ta en promenad med moster och lilla Leo och så Zeke så klart. Sen ska jag till farfar någon dag och plocka krusbär, han hade mycket sa han och tyckte det skulle komma till användning.
Någon som har tips på vad jag kan göra av krusbären?

När det gäller resor och så så har vi nu pratat om att åka till Tyskland, till vännen i Frankfurt. Och detta kommer planeras in så fort det finns en lucka som passar, om det så ska bli en vardag :)
Kul att komma till vännen och att se sig om lite, och speciellt att åka med karln, blir fjärde flygturen för mig (samma sträcka) men först för honom då.
Ska försöka få några datum som passar...
Karin om du läser detta... vilka datum kan passa dig? Eller snarare vilka passar inte dig. Jag ska se över lite förslag så hörs vi om det :)

Nu började det regna här...

Nee, nu är det bäst jag jobbar vidare...

Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Tjena tjejen, de kommande helgerna ser tuffa ut. Nästa lediga helg kommer att vara den 24-25 Oktober. Sedan är alla helger fria förutom den 6-8e November da jag är hemma i Hberg. Annar är ni välkomna när ni vill! Kram

    SvaraRadera
  2. Karin: Hej vännen, oki då har jag lite mer koll, så har jag skrivit in din hbergs helg i kalendern =) Kramar

    SvaraRadera