måndag, september 22, 2008

Ny vecka

Nu är det måndag igen, men jag har ju inte som min vanliga måndag utan är fortfarande hemma. VILL JOBBA! Men jag får helt enkelt tänka på hälsan nu. Orkar ju knappt laga mat. Men så fort jag får mer ork och så tror jag att det kan va bra för mig att komma till jobbet så snart som möjligt. Det hjälper mig att bytta upp den nya vardagen som kommer bli med min polare "påsen".

Trodde för ett ögonblick att hela mitt sår hade torkat till i går, men så var inte fallet. På kvällen så visade sig att det var lite sårvätska vid naveln, mycket riktigt där var det bredare såret kvar och så ett litet hål där det läckte lite. Har nu en hejarklack som roppar ut "torka torka torka" så jag hoppas dom gör intryck ;)

Ni som känner mig vet att jag inte är som alla andra :D Lite flummig. Men oj så skoj jag kan va ibland. Och när vi kom in på skoj... så ja! Jag känner mig redan lyckligare, eller nee, använder alltid fel ord (vet ni också) ändrar till gladare. Fått tillbaka lite av känslan av mig själv. Så om det fortsätter så här bodar det inte gott, då kommer turbo nilla snart tjata hål i huvudet på alla igen. Jobbar kompisarna som för ett ögonblick trodde jag hade lagt band på mitt babblande =) She'll be here soon!

Jag tänkte på det, att på nått vis är det ju tur att jag inte tränat hårt med nån mysko sport, simmat två gånger i veckan eller magdansös... för då hade nog mitt liv förändrats ännu mer. Jag säger inte att mitt liv inte kommer förändras utan att det kanske inte slår lika hårt. Om ni hajar min tanke.

Saknar dom där magmusklerna man en gång trodde att man inte hadde. Jag helt klart underskattat min mage! Magen gör mig stark igen!!

Idag har jag suttit och räknat på ekonomin, försökt pussla och jag fick till slut i hop det med lite åtgärder. Vill att pengarna ska växa inte rinna ut i nått hål i kanten. Måste få ordning på mina gammla synder. Viljan finns där och då kommer jag klara det. Bara det inte kommer någon mer motgång. Verkar ha motgångar då och då, ja faktiskt minst två om året.

Nu ska jag vila lite så ryggen får avlasning och läsa lite...

Kram Nilla














Bjuder på en bild med påsarna jag har fått för att testa. Jag har från börjat haft den längst upp i mitten, Coloplast SenSura Maxi. Har ännu inte brytt mig om att testa då allt inte är okej på magen ännu.Tror nu så här när man studerat dom en del, att jag kommer gilla den runda i mitten och då två dels eftersom den inte är tömbar. Men finns ju verkligen en uppsjö olika varianter som jag förstått det, så man kommer nog få möjlighet att se fler alternativ. (den minirunda förstår jag inte riktigt vad det är för nytta med, jag menar knappt stomin får plats)Ska tala med min stomiterapeut om en olika gördlar också, men så här innan man testat känns det som att den kommer trycka ihop stomin och allt. Hur har ni det med det ni som har sånna? Alla tips och förlag på olika påsar och tillbehör är välkommet =)
Kram Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar