söndag, september 28, 2008

Ny dag och snart ny vecka

Nu är det söndag, jag sov till halv elva lite länge men är ju bra att sova när man läker =PÅt frukost och så städa jag, första städningen själv sen efter operationen. Kännes bra. Bytte säng kläder, diska, damma av, dammsög (men det var nog inte så bra, var lite jobbigt så ska nog ta det lungt med just damsugningen) vattna blommorna, städa toan. Ja och vädra så nu känns det fräschare här inne =)Har väl inga planer för dagen direkt, mer än att jag ska ge mig ut i det vackra vädret på en promenad. Men föst måste jag vila lite efter allt jag gjort, och äta så klart...

Inför nya veckan som kommer har jag lite mål, promenad varje dag. Så kroppen blir starkare. Känns som jag givit den den vila den behövt och att den är stark nog att börja få hjälp på traven. Tänkte hämta bilen i veckan med, kanske i morgon till och med... den står hos bror nu när jag varit sjuker. Den har inte varit rullande på 32 dagar =( min bror har startat den nån gång, måste ju underhållas. Snart är det dags för kontrollen inför vintern, och börja förbereda och kolla över vinter däcken... men som sagt dom får jag jag ju inte byta själver nu, Som min läkare skoja med mig om när hon sa att jag inte får göra tunga luft, hihi.Jag hoppas jag är så pigg på torsdag så jag kan åka till min vän Emmelie och ta en promenad, i Åsbro. Där är jag uppväxt =)Så hoppas jag på att Fredagen blir att åka till Vretaskolan för att se hur lillebror har det där, och hämta honom. Kul med en tripp. Ta igen lite av bilkörningen =D

Imorgon ska jag till stomiläkaren, och snart borde jag få kallelse till kirurgen också. Dom sa nått om att tre veckor efter operationen skulle man träffa kirurgen. Ska ta reda på mina provsvar imorgon också, dom proverna som jag tog på eget insitaiv för detta med HB, som min läkare och jag pratat om. Hon är ju dess värre ledig till 1 december så jag tog tag i det i själv. Får se vad dom andra som jobbar säger. Solen skiner och himmlen är blå, luften är frisk och det är underbart fint!!
Kram Nilla

Lite bilder från promenaden idag...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar