lördag, september 27, 2008

Lördag

Natten till idag somna jag runt 03, på sida för första gången (men med kudde som stöd) Vakna på rygg vid 09 att mamma ringde, hon frågade ifall jag ville följa med på innebandy match. Så blidde det. Var lite nervös först att jag inte skulle hinna på tre timmar, hon är knäpp tänker ni nu. Men jag sov ju och det är ju andra gången jag skulle träffa folk ute så lite nervös var jag... Jag gjorde ordning mig och eftersom jag ändå inte kan knäppa mina jeans så tog jag dom efter som alla byxor jag har slutar mitt på stomin om jag knäpper dom.Jag mådde ltie illa och undrade vad det var med mig, men sen när jag satt i soffan för att lugna ner mig lite så kom jag och tänka på vad jag tror kommer vara svårast...Jag är en sån tjej som nånstans tycker och tänker att man är som man är och så ska man vara, men sen är jag ju också tjej. Så har har ibland svårt att trivas i kläder jag tar på mig, har blivit värre med självkänslan under senaste åren tror jag. Och vem vet kan det vara en osäker het som bottnar i sjukdomen, ingen som vet och ingen som kan svara på. Men iaf, känns nämligen som att det kommer vara det svåraste, ja att hitta kläder som kommer passa. För jag har egentligen inte problem med själva stomin (änså länge, och hoppas det för blir så) Utan är mer detta med hur jag känner mig. I detta fall då i kläderna. Jag får helt enkelt ta mig i kragen och shoppa ett par byxor och en kjol kjol kan nog va bara, testa en sån där mordern hög som det ska va nu. Nackdelen är att jag är kort så ser säkert bara kortare ut. Men vore ju bra om man känners sig bra i en sån, för då klämmer det ju inte mot stomin =) Jaja det mäks vad det blir och vad det blir....Mamma kom vid 12 och hämta mig, vi åkte och tanka och fika sedan i simmhallens café sen gick vi för att se matchen som lillebror spela Kumla - Ekeby. Blidde lika 3-3, så en poäng var.

Efteråt så åkte vi till Kumlas ny öppnade vedungsbakade pizza, Kumlas första också för den delen. Oj så gott det var!! Egen gjord tomatsås (gissar jag) Alltid färska grönsaker och så mozzarella ost, mumms! Känndes som bättre och godare pizza helt enkelt. Och det är nog närmaste pizzan för mig =) Så blir favvon!


Sen åkte vi hem och åt päronhalver med glass hemma hos mig... och kollade på film: PS. I love you. Himla bra, rekomenderar jag. Så nu är jag ensamen igen... Får se vad kvällen har att bjuda på.

Hoppas ni får en bra kväll!
Kram Nilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar